استیبل کوین‌ها به روش اصلی پرداخت جهانی تبدیل خواهند شد

تاریخ: 25 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

سیرکل، صادرکننده دومین استیبل کوین بزرگ جهان USDC، عقیده دارد که استیبل کوین‌ها به «جریان اصلی پول» تبدیل می‌شوند. با این حال، به طور همزمان، مقررات باید در سطح جهانی برای اطمینان از انطباق برای همه صادرکنندگان استیبل کوین‌ها هماهنگ شود.

دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی و رئیس سیاست جهانی در سیرکل، در مصاحبه‌ای اختصاصی به کوین تلگراف گفت: سیرکل مطمئن است که استیبل کوین‌ها به عنوان پول عصر اینترنت به کار گرفته می‌شود.

دیسپارت خاطرنشان کرد: «ما انتظار داریم که شرکت‌های پرداخت اینترنتی و سایر شرکت‌های خدمات مالی تلاش خواهند کرد تا در این فضا وارد شوند یا فعالیت خود را گسترش دهند.»

با این حال، او عقیده دارد که به همان اندازه مهم است که قوانین و مقررات در سطح جهانی هماهنگ شوند. او گفت که اصول اساسی و انطباق با جرایم مالی باید به طور یکسان، در مورد هر شرکتی که ادعای انتشار یک استیبل کوین پرداخت را دارد، اعمال شود.

سیرکل به نیویورک نقل مکان می‌کند

اظهارات دیسپارت در حالی بیان می‌شود که این ناشر استیبل کوین آماده است تا دفتر مرکزی خود را تا اوایل سال 2025، پس از تشکیل پرونده برای عرضه اولیه عمومی (IPO) در ژانویه، به نیویورک منتقل کند.

دیسپارت گفت: یک سوال کلیدی اکنون این است که آیا ایالات متحده در نهایت قوانین فدرال استیبل کوین را وضع خواهد کرد یا وضعیت موجود را حفظ خواهد کرد، که سیاست‌گذاران هر دو حزب سیاسی ایالات متحده می‌گویند غیر قابل قبول است. او توضیح داد:

فقدان یک چارچوب نظارتی ایالات متحده برای استیبل کوین‌های معادل دلار، تهدیدی برای منافع آمریکا است. این خلأ می‌تواند انگیزه ایجاد محصولاتی باشد که از اعتماد به دلار و در عین حال دور زدن مقررات ایالات متحده استفاده می‌کنند و به طور بالقوه به پناهگاهی برای بازیگران غیرقانونی تبدیل می‌شوند.

او گفت که لایحه استیبل کوین که توسط کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در ژوئیه 2023 ارائه شد، حمایت قابل توجهی در بخش سیاسی ایجاد کرده است. این قانون بستری را برای همه ناشران ایجاد می‌کند تا از تعهدات ضد پولشویی ایالات متحده، مقابله با تامین مالی تروریسم و تحریم پیروی کنند.

یو اس دی کوین
خرید و فروش آسان یو اس دی کوین در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید یو اس دی کوین

در همین حال، مقررات بازارهای دارایی‌های کریپتویی اتحادیه اروپا (MiCA) در ژوئن به اجرا درآمد و قوانین جدیدی در مورد استیبل کوین‌ها از 30 ژوئن اجرایی شد.

در 1 ژوئیه، سیرکل اعلام کرد که پس از دریافت مجوز موسسه پول الکترونیکی (EMI) از مرجع نظارتی بانکداری فرانسه، به اولین صادرکننده استیبل کوین جهانی تبدیل شده است که به انطباق با چارچوب نظارتی MiCA دست یافته است.

دیسپارت گفت: اروپا با MiCA موفق شد کاری را انجام دهد که سایر حوزه‌های قضایی، از جمله ایالات متحده، هنوز به آن دست نیافته‌اند و توانست شفافیت قانونی و نظارتی را برای نه یک بخش از بازار دارایی‌های دیجیتال، بلکه برای همه آن فراهم کند.

فرشاد وحدتی

فرشاد وحدتی

کنجکاو و جستجوگر در مورد رمزارزها و مخصوصا ایردراپ‌ها و وب ۳

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر