3 دلیل احتمالی برای افزایش 4 هزار دلاری بیت کوین در روز گذشته

تاریخ: 20 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

بیت کوین دیروز یکی از چشمگیرترین عملکردهای روزانه خود در چند ماه اخیر را ثبت کرد و توانست از سطح 53,600 دلار به کمی بیش از  58,000 دلار برسد.

در این مطلب برخی از دلایل احتمالی برای این افزایش قیمت را بررسی خواهیم کرد.

جریان ETFهای اسپات

از زمان آغاز به کار این محصولات در اواسط ژانویه امسال، ETFهای اسپات بیت کوین نقش مهمی در حرکت بنیادی قیمت این دارایی ایفا کرده‌اند. جریان‌های ورودی مثبت منجر به افزایش قیمت شده است و بالعکس.

به این ترتیب، جای تعجب نیست که با خروجی 900 میلیون دلاری، بیت کوین در چند هفته گذشته به شدت سقوط کرد و از 64,000 دلار به نزدیکی 52,000 دلار در 6 سپتامبر رسید.

با این حال، این روند روز دوشنبه تغییر کرد و جریان خالص ورودی روزانه، از 28 میلیون دلار فراتر رفت و این می‌تواند یکی از محتمل‌ترین دلایل افزایش مجدد قیمت بیت کوین باشد.

حرکت برخلاف خواست اکثریت

یکی از ابزارهای جالب Santiment که در بین کامیونتی هم محبوب نیست، بارها به معامله‌گران توصیه کرده که بر خلاف جمعیت حرکت کنند، که به نظر می‌رسید در روز گذشته کارساز بوده است.

آخرین گزارشی که از وضعیت معامله‌گران منتشر شد، نشان می‌دهد که آن‌ها از روز پنجشنبه در صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و بیتمکس، به شدت بیت کوین را شورت (Short) کردند. به گفته Sentiment، این ترس و شک تریدرها باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

منبع Santiment

جریان استیبل‌کوین‌ها

یکی دیگر از دلایل احتمالی افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین را می‌توان به سرمایه‌گذارانی نسبت داد که سعی می‌کنند از این افت قیمت بهره ببرند. داده‌های IntoTheBlock می‌گوید 300 میلیون دلار استیبل کوین در روز دوشنبه به صرافی‌ها منتقل شده است.

استیبل‌کوین‌ها ساده‌ترین راه برای سرمایه‌گذاران برای خرید دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌ها هستند. چنین حرکات بزرگی معمولاً برای جستجوی فرصت‌های خرید خوب، مانند افت اخیر قیمت، انجام می‌شود.

منبع IntoTheBlock

در اوایل آگوست، زمانی که قیمت به زیر 50,000 دلار سقوط کرد، کل جریان‌های استیبل کوین به حدود 1 میلیارد دلار افزایش یافت. چند روز بعد، این ارز دیجیتال، زیان‌های خود را جبران کرد و حتی به بیش از 65 هزار دلار رسید.

محمدجواد جعفری

محمدجواد جعفری

چند سال پیش، پس از تب‌وتاب بازار بورس ایران با فارکس آشنا شدم و همین موضوع باعث شد که به سراغ یادگیری تحلیل تکنیکال و اقتصاد کلان برم. بعد از مدتی علاقم به اقتصاد بیشتر شد و به صورت حرفه‌ای‌تر تو این حوزه کار کردم. طولی نکشید که با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، شروع به یادگیری تحلیل فاندامنتال کردم و الان بیشتر زمانم رو روی بررسی پروژه‌های بلاک‌چین و تحلیل اقتصاد کشورها می‌ذارم.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر