چقدر به شروع رشد آلت کوین‌ها امیدوار باشیم؟

تاریخ: 29 مرداد 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

بعد از سقوط بازار جهانی سهام و تاثیر آن بر کل بازارهای مالی، آلت کوین‌ها، به رهبری اتریوم و سولانا، روندی نزولی همراه با رشدهای مقطعی و جزئی را پشت سر گذاشته‌اند. در این بین، از اوایل ماه مارس امسال، ارزش بازار آلت کوین‌ها از حدود 1.27 تریلیون دلار به حدود 866 میلیارد دلار کاهش یافته است.

حال سوال بسیاری از علاقمندان و هولدرهای آلت کوین‌ها این است که چقدر می‌توان به رشد قابل توجه این دارایی‌ها امیدوار بود؟!

علی‌رغم امیدواری به راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده، این محصولات روند خروجی نسبتاً چشمگیری را ثبت کردند. برای مثال، صندوق گری اسکیل (ETHE) از زمان تصویب در ماه گذشته، نزدیک به 3 میلیارد دلار جریان خالص خروجی را شاهد بوده است. ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده، خروجی خالص 420 میلیون دلاری را ثبت کرده‌اند و دارایی خالصِ فعلی تحت مدیریت آن‌ها، حدود 7.35 میلیارد دلار است.

از سوی دیگر، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که ماه‌های آگوست و سپتامبر برای کل صنعت کریپتو، به ویژه پس از هاوینگ بیت کوین، ماه‌های نزولی بودند. فروش مداوم Jump Trading، که بسیاری از هلدینگ‌های اتریوم را لیکویید کرده است، موجی از شوک به صنعت آلت کوین‌ها وارد کرده است.

علاوه بر فروش بیت کوین توسط دولت ایالات متحده، که 10 هزار کوین را برای فروش به صرافی کوین بیس منتقل کرد، ترس از ریزش بیشتر قیمت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

شاخص ترس و طمع نیز عدد 28 را نشان می‌دهد که حاکی از «ترس شدید» در بازار است.

شاخص ترس و طمع | ربات آن‌بیت بیت‌پین

به گفته تحلیلگر مطرح کریپتو، Michaël van de Poppe ، اکنون زمان مناسب برای DCA کردن (خرید منظم پله‌ای) آلت کوین‌ها برای آماده شدن برای موج صعودی بعدی است. این تحلیلگر خاطرنشان کرد که بیشتر آلت کوین‌ها در برابر بیت کوین به کف خود رسیده‌اند و به زودی در آستانه یک روند معکوس بزرگ قرار خواهند گرفت.

عملکرد آلت کوین‌ها در برابر بیت کوین

علاوه بر این، دامیننس بیت کوین در حال شکل‌گیری یک «الگوی برگشتی» در بازه زمانی هفتگی است که به موجب آن یک «وج افزایشی» با واگرایی نزولی در اندیکاتور RSI همراه است.

همچنین احتمال زیادی وجود دارد که فدرال رزرو، اولین کاهش نرخ بهره خود را از سال 2021 پیش از انتخابات عمومی آتی ایالات متحده آغاز کند. چنین رویدادی می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد و باعث رشد قیمت‌ها شود.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر