نقل و انتقالات مرموز ویتالیک بوترین: داستان چیست؟

تاریخ: 29 مرداد 1403
زمان مطالعه:  کمتر از 1 دقیقه

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اخیراً با انتقال مقداری قابل توجهی اتریوم، باعث تعجب کامیونتی رمزارزها شده است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط Arkham Intelligence، اوایل امروز، این برنامه‌نویس کانادایی تقریباً 1.06 میلیون دلار اتر را به آدرس جدیدی ارسال کرده است. سپس این وجوه به میکسر کریپتویی Raligun واریز شد – که تراکنش‌های خصوصی را با کمک رمزنگاری دانش صفر (ZK) امکان‌پذیر می‌کند.

Raligun پس از تایید و ابراز علاقه بوترین در اوایل سال جاری به شهرت رسید. او در ماه آوریل 100 اتر را از طریق این میکسر ارسال کرد تا حمایت خود را از این پروژه نشان دهد.

پس از اینکه این اقدام باعث ایجاد سروصدایی در جامعه ارزهای دیجیتال شد، بوترین از این حرکت خود دفاع و اظهار کرد که «حریم خصوصی چیزی طبیعی است.»

لازم به ذکر است که میکسرهای کریپتویی به دلیل استفاده توسط برخی بازیگران بد، مورد انتقاد دولت‌ها قرار گرفته‌اند. در سال 2023، FBI ادعا کرد که این «پروتکل حفظ حریم خصوصی» توسط هکرهای کره شمالی به منظور شستشوی رمزارزهای غیرقانونی استفاده شده است. با این حال، رالیگون این ادعای اهانت‌آمیز را رد کرد.

بوترین مدت‌هاست که مدافع سرسخت برای افزایش حریم خصوصی در فضای کریپتو بوده و از پروژه‌هایی مانند Zcash پشتیبانی کرده است. با این حال، پروژه‌های متمرکز بر حریم خصوصی مورد بررسی دقیق قانونگذاران قرار گرفته‌اند، زیرا ممکن است توسط بازیگران بد مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
کلیدواژه‌ها
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر