نرخ تورم تولیدکننده آمریکا اعلام شد؛ نیروی محرک جدید قیمت بیت کوین

تاریخ انتشار: 23 مرداد 1403 | آخرین به‌روزرسانی: 23 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه
اخبار تورم تولیدکننده آمریکا - اخبار PPI آمریکا

شاخص اقتصادی قیمت تولیدکننده (PPI) منتشر شد و این موضوع موجب نوساناتی در قیمت بیت کوین شد.

بر اساس داده‌های منتشر شده در سایت dailyfx، در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد)، شاخص قیمت تولیدکننده سالانه (PPI y/y) و شاخص قیمت تولیدکننده ماهانه (PPI m/m) با کاهش مواجه شدند. این موضوع باعث شد احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر توسط معامله‌گران افزایش یابد و در نتیجه قیمت بیت کوین صعود کرد.

افزایش قیمت بیت کوین - خبر تورم تولیدکننده آمریکا و افزایش قیمت بیت کوین

نمودار 15 دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

شاخص تولیدکننده سالانه

نرخ PPI y/y که تغییرات قیمت کالاها و خدمات نهایی فروخته شده توسط تولیدکنندگان را نشان می‌دهد، کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. تحلیلگران انتظار داشتند این نرخ به 2.3 درصد برسد، اما تورم تولیدکننده در ماه آگوست نسبت به ماه جولای از 2.7 درصد به 2.2 درصد کاهش یافت.

شاخص تولیدکننده ماهانه

شاخص PPI m/m با کاهش همراه بود. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که تغییرات ماهانه قیمت تولیدکننده با نرخ 0.2 درصد اعلام شود، اما نرخ تورم سالانه در این ماه نسبت به ماه جولای از 0.2 درصد به 0.1 درصد کاهش یافت.

شاخص تولیدکننده خالص سالانه

نرخ Core PPI y/y پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها گزارش شد. معامله‌گران انتظار داشتند این نرخ به 2.7 درصد برسد، اما در واقعیت شاخص تورم تولیدکننده در ماه آگوست نسبت به ماه جولای از 3 درصد به 2.4 درصد کاهش پیدا کرد.

دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    شاخص تولیدکننده خالص ماهانه

    شاخص Core PPI m/m کمتر از انتظارات اعلام شد. این شاخص نمایانگر تغییرات قیمت کالاها و خدمات نهایی است که توسط تولیدکنندگان به فروش می‌رسد. پیش‌بینی می‌شد این نرخ به 0.2 درصد کاهش یابد، اما به‌طور غیرمنتظره‌ای از 0.4 درصد به 0 درصد نزول کرد.

    گفتار پایانی

    رئیس فدرال رزرو، آقای پاول، در جلسه ماه جولای اعلام کرد که نرخ تورم به نزدیکی 2 درصد رسیده و احتمال زیادی وجود دارد که نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یابد. همچنین طبق اطلاعات سایت CME Group، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو در سال 2024 حداقل دو بار نرخ بهره را کاهش دهد. احتمال کاهش نرخ بهره به دو پله (5/00 – 4/75) نیز به 51.7 درصد رسیده است.

    در آخر، این کاهش نرخ بهره می‌تواند منجر به ورود پول‌های ارزان به بازار رمزارزها شود و به دنبال آن قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین افزایش می‌یابد.

    محمدجواد جعفری

    محمدجواد جعفری

    چند سال پیش، پس از تب‌وتاب بازار بورس ایران با فارکس آشنا شدم و همین موضوع باعث شد که به سراغ یادگیری تحلیل تکنیکال و اقتصاد کلان برم. بعد از مدتی علاقم به اقتصاد بیشتر شد و به صورت حرفه‌ای‌تر تو این حوزه کار کردم. طولی نکشید که با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، شروع به یادگیری تحلیل فاندامنتال کردم و الان بیشتر زمانم رو روی بررسی پروژه‌های بلاک‌چین و تحلیل اقتصاد کشورها می‌ذارم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    چرا عده‌ای از تحلیلگران نگران سقوط چشمگیر بیت کوین هستند؟

    افزایش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در هفته‌ی گذشته، برخی از...

    رشد ادامه‌دار بیت کوین: گاوها از خواب بیدار شدند؟

    رشد قیمت بیت کوین تا حوالی 68 هزار دلار، باعث اوج گرفتن...

    تاثیرات محرک مالی چین بر روند صعودی فعلی بازار ارزهای دیجیتال

    اقدامات محرک مالی نامشخص از سوی چین، به افزایش قیمت بیت...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر