آیا فانتوم (FTM) باید در واچ لیست ما قرار داشته باشد یا خیر؟

تاریخ: 22 مرداد 1403
زمان مطالعه:  3 دقیقه

فانتوم در مقایسه با سایر آلت کوین‌های اصلی در سال جاری، سود کمتری را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده است. در حالی که رمزارزهایی مانند سولانا و تن کوین بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، FTM تنها 40 درصد رشد از ابتدای سال تا به امروز ثبت کرده است.

اما آیا می‌توان این ارز دیجیتال را در واچ لیست خود قرار داد و نسبت به آینده امیدوار بود؟

اخیراً فانتوم با فشار نزولی مواجه شده و در یک ماه گذشته بیش از 24 درصد از ارزش خود را از دست داده است و در حال حاضر در قیمت 0.35 دلار معامله می‌شود. علی‌رغم این روند کاهشی، این دارایی در هفته گذشته عملکرد خوبی را از خود نشان داد و بیش از 19 درصد صعود کرد و حتی برای مدت کوتاهی به بالای 0.36 دلار در یکشنبه، 11 آگوست رسید.

نمودار هفتگی فانتوم
منبع CMC

جاون مارکس، تحلیلگر مطرح ارزهای دیجیتال، سناریوی امیدوارکننده‌ای را برای FTM با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.

به گفته مارکس، فانتوم نشانه‌هایی از «واگرایی صعودی مخفی» را در نمودار خود نشان می‌دهد – یک سیگنال تکنیکال که اغلب با حرکات بالقوه صعودی قیمت همراه است. این الگو نشان می‌دهد که علی‌رغم کاهش اخیر قیمت، مومنتوم فعلی FTM می‌تواند برای شروع یک مسیر صعودی، قابل توجه باشد.

فانتوم
خرید و فروش آسان فانتوم در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید فانتوم

واگرایی صعودی مخفی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک کف بالاتر را ثبت کند در حالی که اندیکاتور یک کف پایین‌تر را دنبال می‌کند. این اختلاف بین عملکرد قیمت و مومنتوم، اغلب نشان‌دهنده ادامه احساسات صعودی است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود.

مارکس حدس می‌زند که این روند می‌تواند FTM را تا 234 درصد افزایش دهد. چنین افزایشی نه تنها ضررهای اخیر را جبران می‌کند، بلکه می‌تواند این ارز دیجیتال را به سقف‌های جدیدی برساند و حتی از مرز 3 دلار عبور کند.

مارکس اشاره کرد که الگوهای مشابه در گذشته، مقدمه‌ای برای افزایش قابل توجه قیمت بوده است.

او در پست خود نوشت:

تأیید اخیر واگرایی صعودی مخفی در نمودار فانتوم، اگرچه پس از اصلاح قیمت رخ داد؛ اما با الگوهای قبلی که در نمودار دیده می‌شود، همسو است.

چشم‌انداز فاندامنتال فانتوم

در حالی که تحلیل تکنیکال آینده‌ای صعودی را ترسیم می‌کند، در نظر گرفتن اصول فاندامنتال FTM نیز ضروری است.

تعداد تراکنش‌های بزرگ (تراکنش‌های نهنگ‌ها)، که می‌تواند زنگ خطری برای جابجایی‌های پول هوشمند باشد، از بیش از 20 تراکنش در هفته گذشته به تنها 6 مورد در این هفته کاهش یافته است.

تعداد تراکنش‌های بزرگ
منبع IntoTheBlock

این کاهش در فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند نشان‌دهنده یک کاهش موقت در احساسات منفی سرمایه‌گذاران، یا مرحله تثبیت قبل از افزایش احتمالی باشد.

علاوه بر این، اوپن اینترست (OI) فانتوم، که منعکس‌کننده تعداد کل قراردادهای باز مشتقات است (مانند قراردادهای آتی که تسویه نشده‌اند)، نیز دیدگاه جالبی را به نمایش گذاشته است.

در حالی که کاهش 9.2 درصدی در اوپن اینترست وجود داشته که نشان‌دهنده کاهش موقعیت‌های اهرمی است، حجم اوپن اینترست 47.59 درصد افزایش یافته است.

اوپن اینترست فانتوم
منبع Coinglass

این افزایش می‌تواند نشان‌دهنده ورود پول جدید به بازار باشد که احتمالاً در انتظار رشد قیمت در آینده است.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها 1 دیدگاه
در پاسخ به دیدگاه کاربر
  1. امیر کربلایی حسین
    امیر کربلایی حسین | 25 مرداد 1403

    فانتوم عالی به خصوص در این روزها که به نظر من در کف قیمت قرار دارد.البته گذشته تا یک سنت پیش رفت و با یک جهش در آخر سال تا ۱.۲۰ دلار رسید.الان در کف هستیم
    فقط ایراد کار وضعیت بیت کوین که فانتوم رو پایین نگه داشته.
    در این دوهفته همه چی معلوم میشه