رشد 29 درصدی تراکنش‌های ترون در سه ماهه دوم سال 2024

تاریخ: 20 مرداد 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

گزارش اخیر Messari نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال 2024، ترون شاهد افزایش قابل توجه 29 درصدی تراکنش‌های روزانه بود، که نشان‌دهنده پذیرش رو به رشد آن در اکوسیستم بلاک چین است.

این افزایش به ارتقا زیرساخت این شبکه، به ویژه مکانیسم اثبات سهام و ماشین مجازی کارآمد ترون (TVM) نسبت داده می‌شود. این فناوری‌ها ترون را قادر می‌سازد تا روزانه میلیون‌ها تراکنش را پردازش و تعداد فزاینده‌ای از کاربران و توسعه‌دهندگان را به خود جذب کند.

تعداد تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال روزانه
منبع Messari

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کل درآمد ترون برای سه ماهه دوم به 117.5 میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد، آن را درست پشت سر اتریوم و سولانا در اکوسیستم بلاک چین قرار می‌دهد. از سوی دیگر، این شبکه شاهد افزایش 31 درصدی در آدرس‌های فعال روزانه نیز بود.

ترون به‌عنوان یکی از معدود شبکه‌های لایه 1 «کاهنده تورم» شناخته می‌شود و عرضه در گردش ارز دیجیتال TRX از 88.2 میلیارد به 87.7 میلیارد در طول این سه ماهه کاهش یافته است.

ترون
خرید و فروش آسان ترون در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید ترون

ترون همچنین نقش خود را به عنوان یک پلتفرم پیشرو برای تراکنش‌های مرتبط با استیبل کوین‌ها تقویت کرده است. طبق آخرین داده‌ها، ارزش بازار استیبل کوین‌ها در شبکه ترون نزدیک به 62 میلیارد دلار است که بیش از 48 میلیون هولدر را شامل می‌شود. در این گزارش اشاره شده است که ارزش بازار تتر (USDT) در شبکه ترون تا پایان سه ماهه دوم به 57.1 میلیارد دلار رسیده است که 10 درصد افزایش نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که تقریباً 53 درصد از کل عرضه تتر، بر روی شبکه ترون (TRC20) قرار دارد.

ارزش کل قفل شده (TVL)
منبع DeFiLiama

با این حال، این شبکه با کاهش ارزش کل قفل شده (TVL) خود در سه ماهه دوم 2024 مواجه شد و به صورت فصل به فصل 23 درصد – از 10.1 میلیارد دلار به 7.8 میلیارد دلار – کاهش یافت.

با وجود این کاهش، ترون دومین شبکه بزرگ مبتنی بر TVL است. پلتفرم‌هایی مانند JustLend و JustStables دو پروتکل بزرگ در اکوسیستم ترون هستند که سهم قابل توجهی در TVL آن دارند. داده‌های DefiLlama نشان می‌دهد که TVL ترون در زمان نگارش تقریباً 7.83 میلیارد دلار است.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

کمبو کارت امروز همستر کامبت؛ ۲۹ شهریور + آموزش کامل

بازی همستر کامبت توانسته در مدت نسبتاً کوتاهی به چنان...

۴۰۰ هزار TAPS با کد تپ سواپ امروز؛ ۲۹ شهریور

بعد از همستر کامبت (Hamster Kombat)، قطعاً تپ سواپ...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر