دونالد ترامپ خطاب به دولت آمریکا: از چین عقب می‌مانیم؛ رمزارزها را نفروشید

تاریخ: 16 مرداد 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت که دولت ایالات متحده نباید رمزارزهای خود را بفروشد، بلکه باید روی ساخت و توسعه این صنعت تمرکز کند تا اجازه ندهد که چین از آن‌ها پیشی بگیرد. 

در جریان پخش زنده‌ای که توسط استریمر ۲۳ساله، آدین راس، میزبانی شد، ترامپ حمایت خود از صنعت کریپتو را تکرار و تلاش کرد که توجه جامعه کریپتو را به سوی کمپین انتخاباتی خود جلب کند.

راس به تراکنش‌های اخیر ارزهای دیجیتال توسط دولت ایالات متحده اشاره کرد و از برنامه‌های آینده ترامپ برای بخش کریپتو، در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، پرسید. دولت آمریکا اخیراً 29,800 بیت کوین به ارزش تقریبی 2 میلیارد دلار را به آدرسی نامعلوم منتقل کرده است. طبق گزارش Lookonchain، دولت ایالات متحده در حال حاضر 179,155 بیت کوین به ارزش حدود 10 میلیارد دلار در اختیار دارد.

ترامپ که کریپتو را «ارزی مدرن» توصیف کرد، گفت:

آن‌ها نباید این کار را انجام دهند، زیرا باید در تلاش برای ساختن و توسعه این صنعت باشند. اگر ما این کار را نکنیم، چین این کار را انجام می‌دهد. جاهای دیگر این کار را انجام می‌دهند.

او همچنین فناوری کریپتو را با هوش مصنوعی (AI) مقایسه کرد و گفت که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. او افزود: کریپتو مثل هوش مصنوعی است. آیا شما آن را دوست دارید؟ دوست ندارید؟ اگر ما این کار را نکنیم، چین این کار را انجام خواهد داد یا افراد دیگر این کار را انجام خواهند داد. ما نباید عقب بمانیم.

در مصاحبه دیگری در فاکس نیوز، ترامپ پیشنهاد استفاده از بیت کوین یا «چک کریپتو» را برای پرداخت بدهی ملی 35 تریلیون دلاری ایالات متحده داد.

از سوی دیگر، ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024، جایی که 25 میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد، درباره گنجاندن رمزارز در ذخایر دولتی بحث کرد. او همچنین متعهد شد که گری جنسلر، رئیس SEC را که به عنوان دشمن صنعت کریپتو شناخته می‌شود، در اولین روز بازگشتش به قدرت برکنار کند.

کمپین کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، نیز در تلاش است تا روابط تیره خود را با صنعت کریپتو ترمیم کند. با این وجود، تحلیلگران بر این باورند که تلاش‌های او برای جلب مشارکت جامعه کریپتو ممکن است تاثیر قابل‌توجهی نداشته باشد.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
کلیدواژه‌ها
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

کمبو کارت امروز همستر کامبت؛ ۲۹ شهریور + آموزش کامل

بازی همستر کامبت توانسته در مدت نسبتاً کوتاهی به چنان...

۴۰۰ هزار TAPS با کد تپ سواپ امروز؛ ۲۹ شهریور

بعد از همستر کامبت (Hamster Kombat)، قطعاً تپ سواپ...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر