ورودی 654 میلیون دلاری به ETFهای اسپات بیت کوین در 3 روز

تاریخ: 20 تیر 1403
زمان مطالعه:  2 دقیقه
ورودی 654 میلیون دلاری به ETFهای اسپات بیت کوین در 3 روز

سرمایه‌گذاران بیت کوین در سه روز معاملاتی گذشته بیش از 650 میلیون دلار را به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) ارسال کرده‌اندصندوق بلک‌راک که به عنوان iShares Bitcoin Trust (IBIT) شناخته می‌شود، 121 میلیون دلار ورودی داشت و پس از آن Fidelity Wise Origin Bitcoin (FBTC) با 91 میلیون دلار قرار گرفت.

مجموع جریان خالص ورودی در تمام ETFها برای 9 جولای به 216.4 میلیون دلار یا 3,760 بیت کوین بر اساس داده‌های Farside رسید. موج ورودی که شامل 294.8 میلیون دلار در روز دوشنبه 8 جولای و 143.1 میلیون دلار در جمعه 5 جولای است، در سه روز معاملاتی گذشته در مجموع به 654 میلیون دلار رسیده است.

بیت کوین از 4 جولای نتوانسته به بالای 60 هزار دلار صعود کند. طبق داده‌های CMC، این دارایی در حال حاضر با قیمت 59,165 دلار معامله می‌شود که تقریباً 15 درصد در ماه گذشته کاهش یافته است.

برخی از تحلیلگران امیدوارند که ETFها به افزایش قیمت بیت کوین کمک کنند، همانطور که در ماه‌های منتهی به مارس دیدیم – زمانی که بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید.

سینا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت مشاوره نگهداری بیت کوین 21st Capital، در این باره گفت: رشد از 16 هزار دلار به 73 هزار دلار عمدتاً توسط ETFها رقم خورد. تا اواسط مارس جریان ETF بسیار قوی بود و بازار به سمت بالا حرکت کرد. از آن زمان، ETFها کند شدند و باعث کاهش قیمت تا 56 هزار دلار شد.

فروش بیت کوین توسط دولت آلمان

جریان‌های ورودی به صندوق‌های ETF بیت کوین ایالات متحده برای پیشی گرفتن از فروش بیت کوین توسط BKA آلمان، پلیس جنایی فدرال این کشور، که در اواسط ژانویه نزدیک به 50,000 بیت کوین را در بحبوحه تحقیق در مورد یک وب‌سایت دزدی فیلم ضبط کرد، کافی نبود.

طبق اطلاعات Arkham Intelligence، از 5 جولای، کیف پول BKA دارایی‌های خود را بیش از 850 میلیون دلار کاهش داده است و صدها میلیون دلار بیت کوین به کیف پول‌های متعلق به صرافی‌های متمرکز و بازارسازان ارسال می‌شود.

کیف پول آن اکنون 23,960 بیت کوین به ارزش 1.4 میلیارد دلار دارد که کمتر از نیمی از کل بیت کوینی است که در اواسط ژانویه از سایت دزدی فیلم Movie2k توقیف شده بود. داده‌های آن‌چین از Arkham نشان می‌دهد که BKA فروش بیت کوین را در 19 ژوئن آغاز کرد و روند فروش را در ابتدای جولای افزایش داد.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر