گزارش جامع و تحلیلی بیت پین؛ بیت کوین در چنگال ترس

تاریخ: 19 تیر 1403
زمان مطالعه:  25 دقیقه
بررسی بازار ارزهای دیجیتال

روز سه‌شنبه هرهفته، ما در آکادمی بیت پین با گزارش تحلیلی و جامعی از بازار رمزارزها در خدمت شما کاربران گرامی هستیم. هدف ما از ارائه این گزارش، ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی است تا به عنوان ابزار و منبعی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری و ترید در بازار ارزهای دیجیتال، به شما یاری دهیم و در بهبود تصمیم‌گیری در این بازار تاثیرگذار باشیم. با مرور این گزارش تحلیلی جامع و منحصر‌به‌فرد، می‌توانید فرصت‌های سودآور بازار را شناسایی کنید و با نکات مهم برای فعالیت در آن آشنا شوید.

در گزارش جامع سه‌شنبه‌های بیت پین از بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا آخرین اخبار و رویدادها مربوط به بازار رمزارزها، داده‌های اقتصادی و اخبار ژئوپلیتیک را بررسی می‌کنیم. سپس تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال مختلف و شاخص‌های مهم و شبیه‌سازی‌های قیمتی را ارائه می‌دهیم. در ادامه وضعیت کلی بازار در هفته گذشته را موشکافانه بررسی می‌کنیم و ارزهای پرریسک و کم‌ریسک، تحلیل همبستگی بیت کوین با بازارهای دیگر، پیش‌بینی قیمت احتمالی بیت کوین، اتریوم و ده رمزارز معتبر جهان در هفته آینده را با استفاده از ابزارهای شبیه‌سازی معرفی خواهیم کرد.

همچنین به جز موارد بالا، بزرگ‌ترین آزاد‌سازی‌های توکن هفته جاری، شاخص‌های مرتبط، عملکرد و حجم معاملات ارزهای دیجیتال را عنوان کرده و در نهایت تحلیلی فنی از بازارهای دیگر را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهیم. امیدواریم تا گزارش تحلیلی جامع بیت پین، با بررسی دقیق مولفه‌ها و شاخص‌ها، سختی‌های مسیر فعالیت در این بازار را برای شما کاربران عزیز کمی راحتتر کند.

اخبار و رویدادها

اخبار ارزهای دیجیتال

  • 1 جولای: افزایش قیمت میم کوین شیبا به‌خاطر سیاست توکن‌سوزی

طبق گزارش سایت benzinga، در 30 ژوئن، شاهد افزایش قابل توجهی در نرخ سوزاندن توکن شیبا اینو بودیم که منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است. طبق داده‌های Shibburn، بیش از 301.68 میلیون توکن شیبا سوزانده شده که نشان‌دهنده افزایش 1393 درصدی نرخ سوزاندن این توکن است.

  • 4 جولای: همکاری کردن چین لینک با فیدلیتی و سینگوم درجهت انتقال داده‌های ارزش خالص دارایی (NAV)

طبق گزارش سایت Coindesk، در اقدامی مهم، چین لینک، فیدلیتی اینترنشنال و سیگنوم در حال همکاری برای انتقال اطلاعات مربوط به ارزش خالص دارایی (NAV) به بلاک چین هستند.

این ابتکار عمل، دسترسی به داده‌های کلیدی دارایی‌ها را برای صندوق نقدینگی 6.9 میلیارد دلاری فیدلیتی که اخیراً توسط سیگنوم در بلاک چین منتشرشده، افزایش می‌دهد. همچنین این موضوع باعث می‌شود تا شفافیت و دسترسی به اطلاعات مالی برای ذینفعان افزایش یابد.

  • 4 جولای: متوقف شدن شبکه بیت تنسور پس از هک 8 میلیون دلاری

طبق گزارش سایت Bitcoinist، پروژه هوش مصنوعی بیت تنسور (Bittensor) توسط هکرها در طی یک ماه، دو بار مورد حمله قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا ارز دیجیتال مخصوص بیت تنسور (TAO) به ارزش 19 میلیون دلار به سرقت برود. حمله اخیر از طریق یک بسته مخرب که از یک مدیریت بسته دانلود شده بود، صورت گرفت. درنهایت تیم بیت تنسور این بسته آسیب‌پذیر را شناسایی و حذف کردند و درحال تقویت تدابیر امنیتی‌شان هستند.

  • 6 جولای: اکوسیستم اتریوم گرفتار حملات سایبری

طبق گزارش سایت Dailyhold، حملات سایبری به اکوسیستم اتریوم، افزایش 50 درصدی داشته و در سال ۲۰۲۴ تاکنون، ارزشی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون دلار به‌دلیل حملات اینترنتی از دست‌داده است. آربیتروم (Arb) و بلست (Blast)، راه‌حل‌های لایه دوم اتریوم، به ترتیب ۷۲.۴۶ و ۷۰ میلیون دلار ضرر کرده‌اند. صنعت دارایی‌های دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۴، دچار خسارت 1.43 میلیارد دلاری توسط حمله‌های امنیتی شده است.

  • 7 جولای: موفقیت پراهمیت برای صنعت هوش مصنوعی

طبق گزارش سایت cointelegraph، قاضی پرونده دعوی گروهی یک میلیارد دلاری علیه GitHub ،OpenAI و مایکروسافت، بخشی از ادعاهای مربوط به استفاده غیرمجاز از مالکیت معنوی برای آموزش نرم‌افزار کدنویسی هوش مصنوعی «GitHub Copilot» را رد کرد. این حکم توسط قاضی جان اس تایگر صادر شد. همچنین شکایت‌هایی را که بر اساس قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال مطرح شده بود، رد کرد و شاکیان نتوانستند نشان‌ دهند که کدهایشان توسط OpenAI، توسعه‌دهنده Copilot، به طور دقیق تکرار شده است.

بزرگ‌ترین آزادسازی‌های توکن هفته جاری:

آزادسازی توکن

آزادسازی توکن

  • Unlock date: تاریخ آزادسازی
  • Tokens to be Unlocked: حجم توکنی که باید آزاد شود
  • Unlock Amount: حجم توکنی که آزاد می‌شود
  • Percent of Market Cap: درصد ارزش بازار
  • Fully Diluted Market cap: ارزش بازار در حال گردش (قیمت در حداکثر عرضه)
دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    بررسی ارزهای دیجیتال بر اساس عملکرد و حجم معاملات؛ طبق داده‌های CryproBubble:

    • بر اساس عملکرد:
    براساس عملکرد

    براساس عملکرد

    • بر اساس حجم معاملات:

    براساس حجم معاملات

    بررسی دسته بندی (Categories)های کریپتو؛ طبق داده‌های Coingecko و Cryptorank

    در این بخش به بررسی دسته‌بندی‌های لایه 1 (Layer 1)، پرتفولیو آنیموکا برندز (Animoca Brands Portfolio) و بلاک چین (Blockchain) می‌پردازیم.

    • لایه 1 (Layer 1):
    • بر اساس بیشترین رشد:
    دسته‌بندی لایه 1 براساس رشد

    دسته‌بندی لایه 1 براساس رشد

    • بر اساس ارزش بازار:
    دسته‌بندی لایه 1 براساس ارزش بازار

    دسته‌بندی لایه 1 براساس ارزش بازار

    • پرتفولیو آنیموکا برندز (Animoca Brands Portfolio):
    • بر اساس بیشترین رشد:
    دسته‌بندی پرتفولیو آنیموکا براساس رشد

    دسته‌بندی پرتفولیو آنیموکا براساس رشد

    • بر اساس ارزش بازار:
    دسته‌بندی پرتفولیو آنیموکا براساس ارزش بازار

    دسته‌بندی پرتفولیو آنیموکا براساس ارزش بازار

    • بلاک چین (Blockchain):
    • بر اساس بیشترین رشد:
    دسته‌بندی بلاک چین براساس رشد

    دسته‌بندی بلاک چین براساس رشد

    • بر اساس ارزش بازار:
    دسته‌بندی بلاک چین براساس ارزش بازار

    دسته‌بندی بلاک چین براساس ارزش بازار

    بررسی خالص NetFlow (ورودی – خروجی= خالص) صندوق‌های ETF Spot Bitcoin؛ طبق داده‌های Sosovalue

    صندوق ETF: ETF مخفف Exchange-traded fund و به معنی «صندوق قابل‌معامله» است. این صندوق‌ها مانند سهام در بورس معامله می‌شوند و قیمت آن‌ها در طول روز معاملاتی تغییر می‌کند. به این معنی که سرمایه‌گذاران می‌توانند واحدهای این صندوق‌ها را همانند سهام خریدوفروش کنند.

    صندوق‌های ETF بیت کوین

    صندوق‌های ETF بیت کوین

    صندوق‌های ETF اسپات بیت ‌کوین در هفته گذشته، 2 روز متوالی خالص منفی ثبت کردند، اما توانستند در آخرین روز معاملاتی (5 جولای) ارزش 143 میلیون دلار خالص مثبت را ثبت کنند.

    اخبار اقتصادی

    • 3 جولای
    • نرخ خدمات (ISM Service): از نرخ 53.8 به 48.8 کاهش داشت.

    در شاخص خدمات، از تعداد زیادی مدیرشرکت‌ها خواسته شده است تا وضعیت شرایط تجاری از جمله اشتغال، تولید، سفارشات جدید، قیمت‌ها و موجودی‌ها را ارزیابی و نرخ خدمات را در حوزه خودشان ارائه می‌دهند.

    پایین آمدن این نرخ نشان‌می‌دهد احتمال وقوع رکود در اقتصاد افزایش داشته و تقاضا کاهش یافته است. به دلیل ترس از رکود، قیمت بیت کوین کاهش یافت.

    • 5 جولای
    • نرخ درآمد میانگین ساعتی (Average Hourly Earnings m/m) :این شاخص از نرخ 0.4 درصد به 0.3 درصد کاهش یافت.

    شاخص میانگین درآمد ساعتی، تغییر در دستمزدی که کسب‌وکارها برای نیروی کار پرداخت می‌کنند، به استثنای صنعت کشاورزی را ارزیابی می‌کند.

    • تغییرات اشتغال غیرکشاورزی (Non-Farm Employment): از نرخ 272 هزار به 206 هزار کاهش یافت.

    تغییرات اشتغال غیرکشاورزی، تعداد مشاغل ایجادشده یا از دست‌رفته به‌غیراز کشاورزی در ماه‌گذشته را در اقتصاد آمریکا اندازه‌گیری می‌کند.

    • نرخ بیکاری (Unemployment Rate): این نرخ از 4 درصد به 4.1 درصد افزایش یافت.

    نرخ بیکاری نشان‌دهنده تعداد افرادی است که در ماه گذشته بیکار بوده‌اند و به‌طور فعالانه درحال جویای کار هستند.

    کاهش تغییرات اشتغال غیرکشاورزی، افزایش نرخ بیکاری و پایین آمدن نرخ درآمد میانگین ساعتی نشان‌دهنده افزایش رکود و سرد شدن بازار کار است. با کاهش این شاخص‌ها، معامله‌گران احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش دادند و به همین دلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین افزایش یافت.

    نتیجه‌گیری: کاهش نرخ اشتغال و افزایش نرخ بیکاری بیانگر سردشدن بازار کار و متعادل‌شدن آن است. همچنین، درآمد میانگین ساعتی با نرخ تورم مرتبط است که نشان‌می‌دهد احتمالا تورم کاهش پیدا کرده و همچنین احتمال دارد تا نرخ‌های تورمی در آینده کاهش پیدا کنند. پیشرفت در کاهش تورم و سردشدن بازار کار جزو هدف‌های فدرال رزرو است که با کاهش داده‌های تورم و بازارکار، بانک مرکزی آمریکا به هدفش نزدیک‌تر شده و این امر باعث می‌شود تا فدرال رزرو شیب سیاست‌های انقباضی خود را کاهش دهد و سیاست‌های انبساطی از جمله کاهش نرخ بهره را روی اقتصاد امریکا اعمال کند. به دلیل افزایش احتمال کاهش نرخ بهره، احتمال می‌‌دهیم قیمت ارز بیت کوین در کوتاه‌مدت افزایش یابد.

    کاهش اکثر داده‌های اقتصادی از جمله پایین آمدن نرخ خدمات به زیر سطح رونق، کاهش نرخ‌ تورم، سردشدن بازارکار و کاهش نرخ‌های اقتصادی دیگر باعث شده تا اقتصاد آمریکا دچار افزایش رکود شود و تقاضا در اقتصاد ایالات متحده کاهش یابد‌. البته بعضی از شاخص‌های اقتصادی مانند تغییرات اشتغال غیرکشاورزی همچنان بالاتر از سطح رکود هستند که نشان‌دهنده برقرار شدن تعادل در اقتصاد است. بخاطر همین قیمت رمزارز بیت کوین می‌تواند در میان‌مدت کاهش یابد.

    رویدادهای مهم اقتصادی

    9 جولای

    • شهادت دادن رییس فدرال رزرو (آقای پاول) درباره گزارش سیاست‌های پولی

    10 جولای

    • رییس فدرال رزرو (آقای پاول) درمورد گزارش سیاست‌های پولی در کنفرانس مطبوعاتی شهادت می‌دهد.

    12 جولای

    • قیمت مصرف‌کننده ماهانه (Cpi m/m) – عدد قبلی 0.0 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 0.1 درصد – به دلیل افزایش قیمت انرژی، تحلیلگران احتمال می‌دهند قیمت مصرف‌کننده ماهانه افزایش یابد.
    • قیمت مصرف‌کننده خالص ماهانه (Core Cpi m/m) – عدد قبلی 0.2 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 0.2 درصد
    • قیمت مصرف‌کننده سالانه (Cpi y/y) – عدد قبلی 3.3 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 3.1 درصد – به دلیل پایین آمدن نرخ درآمد میانگین ساعتی و کاهش تقاضا در اقتصاد، تحلیلگران انتظار دارند قیمت مصرف‌کننده سالانه کاهش یابد.
    • قیمت مصرف‌کننده خالص سالانه (Core Cpi y/y) – عدد قبلی 3.4 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 3.4 درصد – به‌خاطر کاهش نرخ درآمد میانگین ساعتی، تعادل دراقتصاد آمریکا و اثرگذاری نرخ بهره روی تورم، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت مصرف‌کننده خالص سالانه ثابت بماند.

    13 جولای

    • قیمت تولیدکننده ماهانه (Ppi m/m) – عدد قبلی 0.2- درصد،  پیش‌بینی تحلیلگران 0.1 درصد – به علت افزایش قیمت نفت، تحلیلگران احتمال می‌دهند قیمت تولیدکننده ماهانه افزایش یابد.
    • قیمت تولیدکننده خالص ماهانه (Core Ppi m/m) – عدد قبلی 0.0 درصد پیش‌بینی تحلیلگران 0.1 درصد – به سبب افزایش قیمت موادهای اولیه، تحلیلگران احتمال می‌دهند قیمت تولیدکننده خالص ماهانه اندکی افزایش یابد.

    اخبار ژئوپلیتیک

    4 جولای

    • حمله حزب‌الله لبنان علیه ارتش اسرائیل

    طبق گزارش سایت رویترز، در تاریخ 4 جولای (14 تیر)، حزب‌الله لبنان با استفاده از ترکیب موشک و پهباد، حملات گسترده‌ای علیه مواضع ارتش اسرائیل انجام داد.

    در چندمدت‌ اخیر، درگیری بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل زیاد شده است و این امر باعث شده تا ریسک‌های ژئوپلتیک خاورمیانه افزایش یابد. به همین دلیل قیمت نفت افزایش یافته است. درصورت ادامه‌دار شدن درگیری‌ها و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه احتمال می‌دهیم قیمت نفت و طلا افزایشی شوند.

    تحلیل کوانت

    بررسی پرریسک‌ترین/کم‌ریسک‌ترین 10 ارز برتر دنیا با استفاده از بتا

    بتا (BETA) نماد
    0.82 ETH
    0.59 BNB
    0.56 XRP
    1.55 SOL
    0.93 ADA
    1.24 AVAX
    1.25 DOGE
    0.20 TON
    0.97 DOT

    بتا (BETA): ضریب بتا ضریبی است که نشان می‌دهد یک ارز نسبت به شاخص‌کل (بیت کوین) چه میزان پرریسک و کم‌ریسک است. ضریب بتای همسان با 1 به‌منظور ریسک‌هم‌سو با شاخص‌کل است. ضریب بتای بزرگ‌تر از 1 به‌منظور پرریسک‌تر از شاخص کل است. ضریب بتای کمتر از 1 به‌منظور کم‌ریسک‌تر از شاخص کل است. ضریب بتای منفی به‌منظور بازده معکوس نسبت به شاخص کل است.

    بر اساس ضریب بتا، کم‌ریسک‌ترین ارز TON و پرریسک‌ترین ارز SOL است.

    ***

    بتا (BETA) نماد
    0.01 DXY
    0.01 NASDAQ
    -0.01 S&P500
    0.02 GOLD
    -0.02 OIL

    درون این جدول مقدار ضریب بتا نمادها نسبت به بیت کوین را محاسبه کرده‌ایم.

    ***

    ضریب همبستگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

    همبستگی یک رابطه متقابل یا ارتباط بین دو یا چند متغیر را نشان می‌دهد. ماهیت همبستگی یک شاخص تاریخی است که سرمایه‌گذاران را از رابطه بین دارایی‌های مالی و ارزش بازار ارز دیجیتال آگاه می‌کند. اگر قیمت دو دارایی در یک مرحله افزایش یابد، گفته می‌شود که دارای همبستگی مثبت هستند که با همبستگی 1 گزارش می‌شود. برعکس همبستگی مثبت، همبستگی 1- است، که یک رابطه معکوس را نشان می‌دهد. دارایی‌هایی که همبستگی تعریف شده دارند شامل طلا و ارز فیات مانند دلار آمریکا بوده و ارتباط بین این دارایی‌ها به خوبی مستند شده است.

    DOTUSD TONUSD DOGEUSD AVAXUSD ADAUSD SOLUSD XRPUSD BNBUSD ETHUSD BTCUSD نماد
    0.70 0.13 0.55 0.59 0.64 0.64 0.42 0.55 0.77 1 BTCUSD
    0.74 0.05 0.62 0.53 0.67 0.60 0.46 0.62 1 0.77 ETHUSD
    0.50 0.14 0.48 0.38 0.50 0.56 0.31 1 0.62 0.55 BNBUSD
    0.46 0.01 0.35 0.36 0.52 0.52 1 0.31 0.46 0.42 XRPUSD
    0.75 0.17 0.43 0.76 0.67 1 0.52 0.56 0.60 0.64 SOLUSD
    0.85 0.03 0.57 0.78 1 0.67 0.53 0.50 0.67 0.64 ADAUSD
    0.79 0.12 0.42 1 0.78 0.76 0.36 0.38 0.53 0.59 AVAXUSD
    0.59 0.21 1 0.42 0.57 0.43 0.35 0.48 0.62 0.55 DOGEUSD
    0.06 1 0.21 0.12 0.03 0.17 0.01 0.14 0.05 0.13 TONUSD
    1 0.06 0.59 0.79 0.85 0.75 0.46 0.50 0.74 0.70 DOTUSD

    ***

    جدول همبستگی میان بیت کوین (BTCUSD) – طلا (GOLD) – نفت (OIL) – NASDAQ – S&P500

    S&P 500

    NASDAQ OIL GOLD BTCUSD نماد
    0.07- 0.02 0.03- 0.07 1 BTCUSD
    0.13 0.12 0.07 1 0.07 GOLD
    0.08 0.04- 1 0.07 0.03- OIL
    0.91 1 0.04- 0.12 0.02 NASDAQ
    1 0.91 0.08 0.13 0.07- S&P 500

    ***

    شبیه‌سازی قیمت بیت کوین

    با استفاده از اندیکاتور مونت‌کارلو محدوده قیمت‌های احتمالی بیت کوین در یک هفته آینده شبیه‌سازی شده؛ بنابر این اندیکاتور، بیش‌ترین محدوده 73/150، کم‌ترین محدوده 46/111 و میانگین قیمت بیت کوین 59/572 است.

    شبیه‌ساز بیت کوین

    شبیه‌ساز بیت کوین

    شبیه‌سازی قیمت اتریوم

    با استفاده از اندیکاتور مونت‌کارلو محدوده قیمت‌های احتمالی بیت کوین در یک هفته آینده شبیه‌سازی شده؛ بنابر این اندیکاتور، بیش‌ترین محدوده 4/196، کم‌ترین محدوده 2/070 و میانگین قیمت اتریوم محدوده 3/132 است.

    شبیه‌ساز اتریوم

    شبیه‌ساز اتریوم

    شبیه سازی حدودی قیمت برای 10 رمزارز برتر دنیا برای 1 هفته آینده.

    محتمل ترین سناریو ممکن بدترین سناریو ممکن بهترین سناریو ممکن نام ارز
    59572 46111 73150 BTCUSD
    3132 2070 4196 ETHUSD
    568 280 851 BNBUSD
    0/4724 0/2616 0/6831 XRPUSD
    147/70 70/07 220/5 SOLUSD
    0/3538 0/2092 0/4945 ADAUSD
    28/40 8/35 48/21 AVAXUSD
    0/1083 0/0711 0/1452 DOGEUSD
    7/47 4/70 10/25 TONUSD
    6/03 3/16 8/80 DOTUSD

    ***

    ضریب آلفا (ALPHA): ضریبی است که بازدهی مازاد یک ارز را نسبت به شاخص‌کل (بیت کوین) به ما نشان می‌دهد. آلفا می‌تواند عددی مثبت، منفی یا صفر باشد. آلفای منفی، به معنای عملکرد ضعیف‌تر نسبت به شاخص معیار و آلفای مثبت، به معنای عملکرد بهتر نسبت به شاخص بازار است. آلفای صفر نیز یعنی بازدهی صندوق متناسب با ریسک آن بوده است. در حالت کلی هر چقدر مقدار آلفا بیشتر باشد، بدین معناست که ارز عملکرد بهتری داشته است.

    آلفا (ALPHA) نماد
    0.05- ETH
    0.10- BNB
    0.05- XRP
    0.10 SOL
    0.02- ADA
    0.01 AVAX
    0.07- DOGE
    0.07- TON
    0.06 DOT

    در این جدول ضریب آلفا ارزها را نسبت به بیت کوین که شاخص کل بازار کریپتو است، محاسبه کرده‌ایم.

    تحلیل شاخص‌ها

    • تحلیل بیت کوین (BTC)

    بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته پس از فیک بریک اوت، دوباره به کانال نزولی‌اش برگشته است و قیمت در حال حرکت در میانه این الگو است.

    نمودار بیت کوین

    نمودار بیت کوین

    در هفته گذشته بیت کوین نتوانست سطح ۶۳۶۶۱ دلاری که مشخص شده بود را بشکند و با فیک بریک اوت در ناحیه سقف کانال، روند ریزشی خود را آغاز کرد. بیت کوین با اصلاحی که داشت، توانست به ناحیه کف کانال و محدوده تقاضا در قیمت ۵۱ الی ۵۳ هزار دلاری برسد. در حال حاضر بیت کوین با ناحیه مقاومت و عرضه در قیمت ۵۸ هزار دلار درگیر است. درصورتی‌که توانایی عبور از این محدوده و سطح مقاومتی مهم 60129.8 دلاری را داشته باشد، انتظار می‌رود روند در کوتاه‌مدت صعودی شده و بیت کوین حرکت افزایشی خود را تا سایر مقاومت‌ها و نواحی عرضه که در نمودار قابل مشاهده است، ادامه دهد.

    خرید بیت کوین

    • تحلیل ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

    در تایم ۴ساعته، اتریوم با اصلاحی که داشت، اکنون بالای ناحیه مهم حمایتی‌اش در قیمت ۲۸۰۰ دلاری قرار گرفته است.

    نمودار ارز دیجیتال اتریوم

    نمودار ارز دیجیتال اتریوم

    با بررسی نمودار و همان‌طور که در تصویر می‌بینیم، قیمت اکنون بالای ناحیه حمایتی‌اش در قیمت 2758.87 الی 2858.01 دلار است. درصورتی‌که اتریوم از محدوده مقاومت مهم 3124.67 دلاری عبور کند و بالای این منطقه عرضه تثبیت کند، می‌توان انتظار داشت با افزایش تقاضا روبرو شده و روند صعودی خود را به سمت سایر نواحی مقاومتی ادامه دهد.

    خرید اتریوم

    • تحلیل شاخص دامینس تتر

    در تایم فریم ۴ساعته، می‌بینیم که شاخص دامیننس تتر بعد از افزایش شدیدی که داشت، اکنون در حال ثبت سقف‌های پایین‌تر در انتهای روند خود است.

    شاخص دامیننس تتر

    شاخص دامیننس تتر

    در حال حاضر دامیننس تتز بالای محدوده مهم حمایت قرار گرفته است. درصورتی‌که دامیننس تتر اسن ناحیه حمایت را بشکند، انتظار می‌رود حرکت اصلاحی داشته باشد و به سمت نواحی حمایتی بعدی که در نمودار مشخص شده،روند کاهشی‌اش را ادامه دهد.
    همچنین باید به این نکته توجه داشت که با افزایش شاخص دامیننس تتر، روند بیت کوین نزولی و با کاهش این شاخص، روند بیت کوین صعودی خواهد شد.

    • تحلیل شاخص توتال ۲

    شاخص توتال ۲ به مهم‌ترین بیس حمایتی خود در میان‌مدت رسیده است.

    شاخص توتال 2

    شاخص توتال 2

    با بررسی نمودار توتال ۲ در تایم فریم ۱۲ساعته، می‌بینیم که این شاخص نتوانست محدوده حمایتی مشخص شده در اعداد ۹۵۱ الی ۹۸۸ میلیارد دلار را حفظ کند. اکنون این شاخص به یکی از مهم‌ترین حمایت‌های خود رسیده است و درصورتی‌که این حمایت را از دست دهد دارد، روند برگشت و ادامه مسیر صعود و افزایش قیمت برای بازار بسیار دشوار خواهد شد. تا زمانی‌که این شاخص بالای محدوده حمایتی واقع در ۸۵۰ الی ۹۲۵ میلیارد دلار قرار دارد، می‌توان انتظار داشت حرکت افزایشی‌اش را به سمت محدوده‌های بالاتر آغاز کرده و در نتیجه شاهد افزایش قیمت و صعود آلت کوین‌های بازار باشیم.
    همچنین باید به این نکته توجه داشت که با افزایش این شاخص، روند آلت کوین‌ها صعودی و با کاهش این شاخص روند آلت کوین‌ها نزولی می‌شود.

    تحلیل تکنیکال سایر بازارها

    • تحلیل انس جهانی طلا

    انس طلا در تایم فریم ۴ساعته، روند صعودی و رشد خوبی در هفته اخیر داشت و اکنون بالای ناحیه حمایت خوبی قرار گرفته است.

    چارت انس جهانی

    چارت انس جهانی

    طلا در حال حاضر از سطوح استاتیک مشخص شده واقع در قیمت‌های ۲۳۳۶ و ۲۳۴۴ دلار عبور کرده و بالای این نواحی مهم قرار گرفته است. درصورتی‌که طلا این نواحی استاتیک را از دست دهد، می‌توان انتظار داشت حرکت خود را به سمت بیس نواحی پایین‌تر ادامه دهد. همچنین تا زمانی‌که طلا بالای این نواحی استاتیک قرار دارد، می‌توان گفت روند در ‌کوتاه‌مدت صعودی است.

    • تحلیل شاخص دلار امریکا

    شاخص دلار آمریکا در هفته اخیر با روندی ریزشی همراه بود و به حمایت داینامیک خود رسیده است.

    تکنیکال شاخص دلار

    تکنیکال شاخص دلار

    همان‌طور که در نمودار می‌بینیم، این شاخص پس از رسیدن به ناحیه مقاومتی در محدوده ۱۰۶ دلار، با افزایش عرضه همراه بود و در روندی ریزشی قرار گرفت. اکنون شاخص دلار زیر منطقه مقاومتی واقع در ۱۰۵.۱۷۶ دلاری قرار دارد. درصورتی‌که زیر این محدوده قرار دارد، می‌توان انتظار داشت روند ریزشی را طی کند و به سمت سایر نواحی حمایتی مشخص شده گام بردارد.
    اکنون مهم‌ترین ناحیه‌ای که به‌عنوان حمایت و تقاضا برای این شاخص وجود دارد در ناحیه ۱۰۴ دلاری قرار گرفته است.

    تیم تحلیل آکادمی بیت پین

    تیم تحلیل آکادمی بیت پین

    تیم تحلیل آکادمی بیت پین به ارائه تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال از بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد و با استفاده از داده‌ها و اطلاعات به‌روز، تلاش می‌کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و ریسک‌ها را مدیریت کند. هدف این تیم کمک به سرمایه‌گذاران برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و سودآور در دنیای ارزهای دیجیتال است.

    مطالب نویسنده
    کلیدواژه‌ها
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    تحلیل سیمونز کت (CAT)؛ رشد قیمت ادامه دارد؟ | ۱ آبان

    در روزهای اخیر، سیمونز کت (CAT) با رشد چشمگیری مواجه شد و...

    تحلیل آوه (AAVE): ارزی که آماده آلت سیزن است! ۱ آبان

    پروژه آوه پروتکل وام‌دهی و وام‌گیری غیرمتمرکزی در حوزه...

    گزارش تحلیلی بازار کریپتو: نظر تحلیلگران درباره بیت کوین چیست؟

    بازار ارزهای دیجیتال همیشه برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر