جک دورسی: بیت کوین یک میلیون دلاری جایگزین دلار آمریکا خواهد شد

تاریخ: 18 تیر 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه
بیت کوین یک میلیون دلاری جایگزین دلار آمریکا می‌شود

میلیاردر معروف، جک دورسی، به آینده‌ای باور دارد که بیت کوین می‌تواند جایگزین دلار آمریکا به عنوان ارز غالب جهانی شود. او سناریویی را پیش‌بینی می‌کند که در آن ارزش بیت کوین می‌تواند تا سال 2030 به 1 میلیون دلار برسد. دورسی با برجسته کردن ماهیت غیرمتمرکز این ارز دیجیتال، بر پتانسیل آن برای دموکراتیک کردن سیستم‌های مالی و کاهش اتکا به موسسات بانکی سنتی تاکید می‌کند.

او که یکی از بنیانگذاران توییتر بوده، نظرات محکمی در مورد پتانسیل بیت کوین برای جایگزینی دلار آمریکا بیان کرده است. دورسی در رویدادی در ایتالیا توضیح داد که با گذشت زمان، مردم ارزش و قدرت بیت کوین را به‌عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا، درک خواهند کرد. دورسی بیان کرد:

کمی طول می‌کشد، اما مردم کم‌کم ارزش این سیستم و اینکه چرا این‌قدر قدرتمند است و چرا می‌تواند مکمل یا جایگزین دلار آمریکا باشد را می‌بینند – دلاری که بر همه چیز حاکم است و در حال حاضر توسط یوان چین به چالش کشیده شده است.

او توضیح داد که دلار آمریکا و یوان چین دو ارزی هستند که ارزش پول شما را کنترل می‌کنند و شما آنها را انتخاب نمی‌کنید، در حالی که با بیت کوین شما کنترل بسیار بیشتری دارید.

همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود که قیمت بیت کوین می‌تواند تا سال 2030 به 1 میلیون دلار برسد. این پیش‌بینی تا حدی ناشی از پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که شرکت او، بلاک، در فناوری بیت کوین انجام می‌دهد. چشم‌انداز خوش‌بینانه او منعکس‌کننده این باور است که با درک و پذیرش بیشتر بیت کوین، نقش آن در سیستم مالی جهانی به طور فزاینده‌ای پررنگ خواهد شد.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر