دلیل ریزش اخیر قیمت بیت کوین و بازار کریپتو چیست؟

تاریخ: 4 تیر 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه
دلیل ریزش اخیر قیمت بیت کوین و بازار کریپتو چیست؟

از آغاز ماه ژوئن، سرمایه‌گذاران بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال برتر جهان را بسیار محتاطانه تماشا می‌کنند. در واقع، علی‌رغم دیدگاه‌های خوش‌بینانه‌ای که تحولات مثبت مختلف سال 2024 – مانند تایید ETFهای اسپات – را عاملی برای رسیدن این رمزارز به قیمت 100 یا حتی 300 هزار دلار می‌دانست؛ اما تحرکات بازار کریپتو کاملاً متفاوت بوده است.

در بیشتر 30 روز گذشته، بیت کوین در یک روند نزولی بوده و تا 11.23 درصد سقوط کرده است. قیمت بیت کوین امروز 61,100 دلار است که بسیار کمتر از میانگین چند ماهه خود بین 65,000 تا 67,000 دلار است.

در حالی که تشخیص عاملِ افزایشِ فشار فروش کمی دشوار است، در هفته‌های اخیر رویدادهای متعددی را پشت سر گذاشتیم که احتمالاً می‌تواند دلیلی بر ضرر و زیان فعلی سرمایه‌گذاران و تریدرها باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در بیت پین

دلیل سقوط بیت کوین چیست؟

در اواسط ماه، دولت آلمان شروع به واریز مقادیر زیادی از بیت کوین‌های توقیف شده در ژانویه به چندین صرافی ارزهای دیجیتال، از جمله کوین بیس، کراکن و بیت استمپ کرد.

این اقدام با توجه به این واقعیت که این کشور اروپای مرکزی 50,000 بیت کوین برای فروش دارد، به سرعت باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد – مقداری که به راحتی می‌تواند باعث کاهش قابل توجه قیمت شود.

با این حال، فروش قبلی مقادیر قابل توجهی بیت کوین توسط دولت – که بهترین نمونه آن فروش 50,000 بیت کوین ایالات متحده است که از سیلک رود ضبط کرده بود – نشان می‌دهد که فروش بیت کوین توسط مجریان قانون بعید است که منجر به کاهش قیمت شود.

با این وجود، این نگرانی‌ها احتمالاً با اخبار ماه می بیشتر شده است – اخباری مبنی بر اینکه صرافی ورشکسته Mt. Gox آماده است توزیع مجدد دارایی‌ها را بین طلبکاران خود آغاز کند و روند بازپرداخت‌ها از ابتدای ماه جولای آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه این مقدار بیت کوین تقریباً 9 میلیارد دلار ارزش دارد، این خطر وجود دارد که باعث فشار فروش قابل توجهی شود و به این تئوری دامن می‌زند که ترس سرمایه‌گذاران باعث خروج آن‌ها از بازار شده است.

علاوه بر این، نتایج اخیر تحلیل تکنیکال انجام شده توسط چندین متخصص برجسته ارزهای دیجیتال – نتایجی که حکایت از آغاز یک روند نزولی قابل توجه دارد، ممکن است سرمایه‌گذاران را بیشتر ترسانده باشد.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

پیتر تاد بعد از مستند HBO مخفی شده است!

پیتر تاد، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین، پس از آنکه...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر