گزارش تحلیلی بیت پین؛ بررسی کامل بازار ارزهای دیجیتال و پیرامون آن

تاریخ انتشار: 16 آبان 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 28 آبان 1402
زمان مطالعه:  24 دقیقه
گزارش تحلیلی بیت پین؛ بررسی کامل بازار ارزهای دیجیتال و پیرامون آن

گزارش تحلیلی ویژه این هفته، توسط گروه سرمایه‌گذاری بیت پین، برای بررسی دقیق بازار کریپتوکارنسی منتشر شده و در آن پس از مرور مهم‌ترین اخبار رمزارزها، اخبار مهم کلان اقتصادی و ژئوپلیتیک را بررسی خواهیم کرد و سپس به سراغ پرریسک‌ترین/کم‌ریسک‌ترین ارزهای بازار خواهیم رفت.

در ادامه آماری از همبستگی بیت کوین با بازارهای دیگر ارائه داده و پس از شبیه‌سازی احتمالی قیمت بیت کوین، اتریوم و ۱۰ رمز ارز برتر دیگر دنیا در یک هفته آینده و تحلیل شاخص‌ها را خواهیم داشت. در انتها هم به تحلیل تکنیکال سایر بازارها خواهیم پرداخت.

نویسندگان تحلیل: محسن صالح، محمد نورموسوی،‌ امین شیبانی، علی پیروج، محمد جواد جعفری و پرهام نوربخش

اخبار و رویدادها

اخبار ارزهای دیجیتال

  • 2 نوامبر

بانک سوئیس خدمات نگهداری و تجارت بیت کوین و اتریوم را با مشارکت SEBA راه‌اندازی می‌کند.

طبق گزارش سایت THEBLOCK، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کانتونی سوئیس (پنجمین بانک بزرگ سوئیس) با مشارکت بانک SEBA، خدمات نگهداری و معامله دارایی بیت کوین و اتریوم برای مشتریان خود راه‌اندازی کرده است. SGKB اضافه کرد که برنامه‌هایی برای گسترش دارایی‌های دیجیتال خود با افزودن ارزهای دیجیتال بیشتر بر اساس تقاضای مشتری دارد. طبق این داده، انتظار داریم در میان‌مدت و بلندمدت حجم معاملات بیت‌کوین و اتریوم افزایش یابد.

اداره خدمات مالی دبی (DFSA) استفاده از XRP و TON دلار را برای مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) تأیید می‌کند.

اداره خدمات مالی دبی (DFSA) استفاده از XRP (ریپل) و TON (تون) را در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) تأیید کرده است. این بدان معناست که شرکت‌های دارای مجوز در مرکز مالی بین‌المللی دبی اکنون می‌توانند XRP و TON را به‌عنوان بخشی از خدمات خود ارائه دهند و به BTC، ETH و LTC به‌عنوان دارایی‌های تأیید شده قبلی بپیوندند. طبق این داده، ارزهای XRP و TON می‌توانند در میان‌مدت رشد قیمتی خوبی داشته باشند و حجم معاملاتشان افزایش یابد.

اخبار اقتصادی

  • 31 اکتبر

شاخص هزینه اشتغال (Employment Cost Index): شاخص هزینه اشتغال از 1.0 درصد به 1.1 درصد افزایش یافت.

تعریف شاخص هزینه اشتغال (Employment Cost Index): این یک شاخص پیشرو در تورم مصرف‌کننده است – زمانی که کسب‌وکارها هزینه بیشتر برای کار پرداخت می‌کنند، هزینه‌های بالاتر معمولاً به مصرف‌کننده منتقل می‌شود.

افزایش هزینه اشتغال نشانگر افزایش تورم است و افزایش تورم (رونق) برای بازارهای ریسکی خوب است و باعث واردشدن پول ارزان به بازار کریپتو می‌شود، چون معامله‌گران بازار کریپتو انتظار داشتند در آخر چرخه سیاست‌های پولی انقباضی فدرال رزرو هستیم و افزایش تورم باعث نمی‌شود فدرال رزرو افزایش نرخ بهره بدهد، پس از خالی‌شدن هیجان خبر که باعث کاهش 0.7 درصدی قیمت بیت کوین شد، قیمت بیت کوین ساعت 17:30 به بعد 1.7 درصد افزایش یافت.

شاخص اعتماد مصرف‌کننده (CB Consumer Confidence): شاخص اعتماد مصرف‌کننده از 104.3 درصد به 102.6 کاهش یافت.

تعریف شاخص اعتماد مصرف‌کننده (CB Consumer Confidence): این گزارش از حدود 3000 خانوار می‌خواهند تا سطح نسبی شرایط اقتصادی فعلی و آینده را از جمله در دسترس بودن کار، شرایط کسب و کار و وضعیت کلی اقتصادی را ارزیابی کنند.

کاهش اعتماد مصرف‌کننده نشان‌دهنده رکود است و رکود از واردشدن پول ارزان به دارایی‌های ریسکی مانند کریپتو جلوگیری می‌کند و این پول به سمت دارایی‌های امن می‌رود، چون بازارها کاهش نرخ بهره در حال حاضر خیلی برایشان مهم است، با کاهش اعتماد مصرف‌کننده یک موج هیجانی در بازار حاکم شد و باعث افزایش 2.5 درصدی قیمت بیت کوین شد و بعد از خالی‌شدن هیجان در ساعت 16:45 به وقت تهران، قیمت بیت کوین باتوجه به واردشدن اقتصاد آمریکا به رکود با یک کاهش 3.2 درصدی مواجه شد.

  • 1 نوامبر

شاخص تغییرات اشتغال بخش خصوصی به‌غیراز بخش کشاورزی (ADP Non-Farm Employment Change): شاخص تغییرات اشتغال بخش خصوصی به‌غیراز بخش کشاورزی از عدد 89 هزار به 118 هزار افزایش یافت.

تعریف شاخص تغییرات اشتغال بخش خصوصی به‌غیراز بخش کشاورزی (ADP Non-Farm Employment Change): این شاخص افرادی که تازه در بخش خصوصی غیرکشاورزی شاغل شده‌اند را به ما نشان می‌دهد.

بااینکه شاخص اشتغال بخش خصوصی به‌غیراز بخش کشاورزی افزایش داشت؛ ولی همچنان از سطح ماه آگوست خود که 180 هزار بود پایین است و این نشان‌دهنده سرد شدن بازار کار آمریکا و افزایش رکود است، انتظار می‌رود سرد شدن بازار کار منجر به این شود که فدرال رزرو از شدت سیاست های پولی انقباضی کم کند و به آرامی به سمت سیاست های پولی انبساطی برود، افزایش شاخص اشتغال منجر به افزایش 2.5درصدی قیمت بیت کوین شد.

شاخص بخش تولیدی (ISM MANUFACTORING PMI): بخش تولیدی از 49 به 46.7 کاهش یافت.

تعریف شاخص بخش تولیدی (ISM MANUFACTORING PMI): این گزارش از بیش از 400 مدیر خرید خواسته می‌شود تا وضعت شرکت و سیر تحول در زمینه‌های خاص مانند سفارشات جدید، استخدام، موجودی کالا، دریافت از تامین‌کنندگان کالا و سفارشات معوقه را ارزیابی کنند.

کاهش شاخص بخش تولیدی نشانگر افزایش رکود در اقتصاد آمریکا است، کاهش شاخص بخش تولیدی نشانگر تأثیرگذاشتن نرخ بهره بر روی اقتصاد آمریکا است، با منتشرشدن شاخص بخش تولیدی منجر به کاهش 1.5 درصدی قیمت بیت کوین شد.

شاخص فرصت‌های شغلی (Jolts job opening): از 9.61 میلیون به 9.552 میلیون کاهش یافت.

تعریف شاخص فرصت‌های شغلی (Jolts job opening): این گزارش فرصت‌های شغلی که خالی مانده‌اند و توسط افراد پر نشده‌اند را ارزیابی می‌کنند.

کاهش فرصت‌های شغلی نشانگر کاهش تقاضا برای نیروی کار است و سردشدن بازار کار آمریکا را نشان می‌دهد، کاهش فرصت‌های شغلی همچنان از سطح ماه آگوست خود (8.92 میلیون)بالاتر است ولی با کاهش کمی که داشت میتواند سیگنال افزایش رکود در اقتصاد آمریکا را به معامله‌گران بدهد و افزایش رکود در میان‌مدت باعث کاهش قیمت بیت کوین می‌شود.

نرخ وجوه فدرال رزرو (Fed Fund Rate): نرخ وجوه فدرال رزرو (نرخ بهره) در سطح 5.5 ثابت ماند.

نرخ وجوه فدرال رزرو، حداقل نرخی است که بانک‌ها باتوجه‌به این نرخ باید به سپرده‌گذاران سود بدهند، حداقل نرخی که در وام‌ها باید از وام‌گیرندگان سود بگیرند.

بخشی از سخنرانی آقای پاول (رئیس فدرال رزرو):

افزایش شغل همچنان قدرتمند است؛ اما نسبت به اوایل سال سرعت کمتری دارد. (داویش)

داده‌های اخیر نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری اقتصاد و تقاضا برای نیروی کار است؛ اینها می‌تواند پیشرفت بیشتر در مورد تورم را در معرض خطر قرار دهد و می‌تواند افزایش بیشتر نرخ بهره را تضمین کند. (هاوکیش)

شواهدی مبنی بر تولید ناخالص داخلی بالاتر از پتانسیل می‌تواند افزایش بیشتر را تضمین کند. (هاوکیش)

مهم: ما به پایان چرخه انقباضی نزدیک شده‌ایم و بادقت داریم شرایط را می‌سنجیم و پیش می‌رویم (داویش)

چون معامله‌گران سخنرانی آقای پاول برایشان بیشتر مهم بود و چون طبق انتظارات نرخ بهره ثابت ماند، زمانی که آقای پاول خنثی صحبت کرد، در را برای احتمال افزایش یک پله نرخ بهره باز گذاشتند؛ اما بیشتر به سمت داویش متمایل‌شدن و همین منجر شد بازارها احتمال کاهش نرخ بهره را زیاد بدانند و باعث افزایش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال شد.

  • 2 نوامبر

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims): مطالبات بیکاری از 210 هزار به 217 هزار افزایش یافت.

تعریف مطالبات بیکاری (Unemployment Claims): این شاخص نشان می‌دهد چه اندازه افراد درخواست دریافت بیمه بیکاری دارند و به این معنی است که تعداد افراد بیکارشده در این بازه زمانی، افزایش پیدا کرده است.

افزایش مطالبات بیکاری نشانگر سردشدن بازار کار آمریکا و افزایش رکود اقتصاد آمریکا است، افزایش مطالبات بیکاری باعث کاهش 3.2 درصدی قیمت بیت کوین شد، سرد شدن بازار آمریکا فدرال رزرو را منجر به این می‌کند که شدت سیاست های پولی انقباضی خود کاهش دهد.

میانگین 4 هفته‌ای مطالبات بیکاری (Unemployment Claims): میانگین 4 هفته ای مطالبات بیکاری از 206.25 هزار به 210 هزار افزایش یافت.

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims)

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims)

افزایش میانگین 4 هفته ای مطالبات بیکاری نشانگر افزایش افراد بیکار است، سیگنال سرد شدن بازار کار آمریکا، افزایش رکود در اقتصاد آمریکا را به ما می‌دهد، نتیجه میگیریم با سرد شدن بازار کار آمریکا فدرال رزرو در جلسه دسامبر نرخ بهره را ثابت نگه میدارد.

  • 3 نوامبر
    • شاخص میانگین درآمد ساعتی ماهانه (Average Hourly Earnings m/m): شاخص میانگین درآمد ساعتی در 0.2 درصد ثابت ماند.
    • شاخص میانگین درآمد ساعتی سالانه (Average Hourly Earnings Y/Y): شاخص میانگین درآمد ساعتی سالانه از 4.3 درصد به 4.1 درصد کاهش یافت.
    • شاخص تغییرات حقوق و دستمزد به‌غیراز بخش کشاورزی (Non-Form Employment Change): شاخص تغییرات حقوق و دستمزد به‌غیراز کشاورزی از 336 هزار به 150 هزار کاهش یافت.
    • شاخص نرخ بیکاری (Unemployment rate): شاخص نرخ بیکاری از 3.8 درصد به 3.9 درصد افزایش یافت.
    • شاخص بخش خدمات (Ism Service Pmi): شاخص بخش خدمات از 53.6 درصد به 51.8 درصد کاهش یافت.

در این گزارش از حدود 300 مدیر خرید خواسته می‌شود تا سطح نسبی شرایط کسب‌و‌کار را از جمله اشتغال، تولید، سفارش‌های جدید، قیمت‌ها، تحویل های تأمین کننده ارزیابی کنند.

شاخص میانگین درآمد ساعتی یک شاخص تورمی است، با کاهش میانگین درآمد ساعتی سالانه نشانگر کاهش تورم و افزایش رکود است، کاهش شاخص NFP نشانگر ازدست‌رفتن شغل‌ها و افزایش رکود در اقتصاد آمریکا است، افزایش نرخ بیکاری نشانگر سرد بازار کار آمریکا و افزایش رکود در اقتصاد آمریکا است، بخش خدمات 70 درصد حجم اقتصاد آمریکا را نشان می‌دهد و کاهش شاخص بخش خدمات نشانگر افزایش رکود در اقتصاد آمریکا و واردشدن اقتصاد آمریکا به رکود است، چون الان کاهش نرخ بهره برای معامله‌گران مهم است.

با کاهش تورم و افزایش رکود، فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را زودتر انجام می‌دهد و این منجر به ورود پول ارزان به بازار ارزهای دیجیتال می‌شود و به همین دلیل قیمت بیت کوین 1.9 درصد افزایش یافت، انتظار می‌رود کاهش داده‌های nfp، میانگین درآمد ساعتی، نرخ بیکاری تا یک الی دو هفته دیگر بر روی روند بیت کوین تأثیر بگذارند و منجر به کاهش قیمت بیت کوین شود.

نتیجه‌گیری: طبق صحبت آقای پاول و انتظارات معامله‌گران، انتظار می‌رود به پایان چرخه انقباضی رسیدیم و دیگر انتظار نمی‌رود افزایش نرخ بهره داشته باشیم، انتظار می‌رود در جلسه دسامبر اعلام نرخ بهره، فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه دارد، در حال حاضر نرخ بیکاری، شاخص‌های بازار کار، شاخص‌های تورمی افزایش رکود و کاهش تورم را نشان می‌دهند، افزایش رکود و کاهش تورم در اقتصاد آمریکا باعث کاهش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌شود، انتظار می‌رود به دلیل کاهش تورم (رسیدن به تورم 2 درصدی) و افزایش رکود، در میان‌مدت روند بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نزولی شود و قیمت بیت کوین به زیر 30 هزار برود.

زمانی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انبساطی را اجرا کند و نرخ بهره را کاهش دهد (انتظار می‌رود در ماه may 2024 اولین کاهش نرخ بهره را داشته باشیم)، تورم را در محدوده 2درصد نگه دارد، رکود را کاهش دهد و رونق را به اقتصاد برگرداند، در این زمان پول ارزان به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌شود و در بلندمدت رالی صعودی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال آغاز می‌شود.

دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    رویدادهای مهم اقتصادی

    • 8 نوامبر

    17:45: سخنرانی رییس فدرال رزرو آقای پاول

    • 9 نوامبر

    5:00: شاخص تورم مصرف‌کننده سالانه (cpi y/y): عدد قبلی: 0 درصد – پیش‌بینی معامله‌گران: 0.2- درصد

    شاخص تورم تولیدکننده سالانه (ppi y/y): عدد قبلی: 2.5- درصد – پیش بینی معامله‌گران: 2.8- درصد

    به دلیل کاهش تقاضا و افزایش رکود در اقتصاد چین، کاهش بخش تولید و خدمات، انتظار می‌رود تورم تولیدکننده و تورم مصرف مصرف‌کننده کاهش اندکی داشته باشند.

    17:00: مطالبات بیکاری (Unemployment Claims): عدد قبلی 217 هزار پیش بینی معامله‌گران 218 هزار

    با توجه با افزایش نرخ بیکاری و کاهش nfp که نشانگر سردشدن بازار کار آمریکا است، انتظار می‌رود مطالبات بیکاری افزایش یابد، پس از منتشرشدن داده مطالبات بیکاری، آقای پاول سخنرانی خواهد کرد.

    22:30: سخنرانی رییس فدرال رزرو آقای پاول

    • 10 نوامبر

    18:30: برآورد اولیه احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان (Prelim UoM Consumer Sentiment): عدد قبلی 63.8 پیش بینی معامله‌گران 63.4

    برآورد اولیه احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان (Prelim UoM Consumer Sentiment): نظرسنجی از حدود 500 مصرف‌کننده که از مصرف کنندگان می‌خواهند تا سطح نسبی شرایط اقتصادی فعلی و آینده را ارزیابی کنند.

    بخش خدمات، 70 درصد حجم اقتصاد آمریکا را در برگرفته و در روز جمعه کاهش قابل توجهی داشت، بخش تولید در روز چهارشنبه کاهش قابل توجهی داشت، درآمد قابل تصرف واقعی مردم آمریکا کاهش داشته، انتظارات تورمی 5 ساله رو به کاهش است، اعتماد مصرف‌کننده کمی کاهش یافته، انتظار می‌رود به این دلایل احساسات مصرف‌کننده میشیگان کاهش اندکی داشته باشد

    اخبار ژئوپلیتیک

    • 3 نوامبر

    در ساعت 16:30 به وقت تهران، سید حسن نصرالله (دبیر کل حزب الله) سخنرانی کرد.

    سخنان سید حسن نصرالله: آمریکایی‌ها سریعاً جنگ را متوقف کند وگرنه باید بهای ناوها و امکاناتش را پرداخت کند. ممکن است ما (لبنان) وارد جنگ کامل بشویم، دشمن باید این را محاسبه کند.

    صحبت‌های سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) خنثی و تا حدودی متمایل به سمت صلح جنگ اسرائیل و فلسطین بود، اینکه صحبت‌های سید حسن نصرالله متمایل به صلح است می‌تواند ثبات را به قیمت طلا و نفت بازگرداند و باعث اصلاح قیمت طلا شود.

    تحلیل QUANT

    بررسی پرریسک‌ترین/کم‌ریسک‌ترین 10 ارز برتر دنیا با استفاده از بتا

    بتا (BETA) نماد
    0.82 ETH
    0.59 BNB
    0.49 XRP
    1.60 SOL
    0.80 ADA
    0.88 DOGE
    0.41 TRX
    0.87 DOT
    0.85 MATIC

    ***

    بتا (BETA): ضریب بتا ضریبی است که نشان می‌دهد یک ارز نسبت به شاخص کل (بیت کوین) چه میزان پرریسک و کم‌ریسک است. ضریب بتای همسان با 1 به‌منظور ریسک هم سو با شاخص کل است. ضریب بتای بزرگ‌تر از 1 به‌منظور پرریسک‌تر از شاخص کل است. ضریب بتای کمتر از 1 به‌منظور کم‌ریسک‌تر از شاخص کل است. ضریب بتای منفی به‌منظور بازده معکوس نسبت به شاخص کل است.

    بر اساس ضریب بتا کم‌ریسک‌ترین ارز TRX است و پرریسک‌ترین ارز SOL است.

    این جدول مقدار ضریب BETA بیت کوین نسبت به هر یک از نماد آورده شده در داخل جدول محاسبه کرده‌ایم.

    بتا (BETA) نماد
    0.001 DXY
    0.03 NASDAQ
    0.01- S&P500
    0.04 GOLD
    -0.02 OIL

    ***

    همبستگی

    همبستگی یک رابطه متقابل یا ارتباط بین دو یا چند متغیر را نشان می‌دهد. ماهیت همبستگی یک شاخص تاریخی است که سرمایه‌گذاران را از رابطه بین دارایی‌های مالی و ارزش بازار ارز دیجیتال آگاه می‌کند. اگر قیمت دو دارایی در یک مرحله افزایش یابد، گفته می‌شود که دارای همبستگی مثبت هستند که با همبستگی 1 گزارش می‌شود. برعکس همبستگی مثبت، همبستگی 1- است، که یک رابطه معکوس را نشان می‌دهد. دارایی‌هایی که همبستگی تعریف شده دارند شامل طلا و ارز فیات مانند دلار آمریکا بوده و ارتباط بین این دارایی‌ها به خوبی مستند شده است.

    MATICUSD DOTUSDT TRXUSD DOGEUSD ADAUSD SOLUSD XRPUSD BNBUSD ETHUSD BTCUSD  
    0.24- 0.28- 0.84 0.31- 0.17- 0.27 0.71 0.23- 0.93 1 BTCUSD
    0.01 0.03- 0.65 0.11- 0.04 0.21 0.61 0.05 1 0.93 ETHUSD
    0.89 0.83 0.56- 0.63 0.80 0.13 0.41- 1 0.05 0.23- BNBUSD
    0.45- 0.29- 0.71 0.27- 0.17- 0.39 1 0.41- 0.61 0.71 XRPUSD
    0.02 0.35 0.35 0.06- 0.53 1 0.39 0.07 0.18 0.27 SOLUSD
    0.66 0.90 0.39- 0.35 1 0.53 0.18- 0.80 0.04 0.17- ADAUSD
    0.62 0.51 0.47- 1 0.36 0.06- 0.27- 0.63 0.11- 0.31- DOGEUSD
    0.51- 0.53- 1 0.47- 0.39- 0.35 0.71 0.56- 0.65 0.84 TRXUSD
    0.84 1 0.53- 0.51 0.90 0.35 0.30- 0.83 0.03- 0.28- DOTUSDT
    1 0.84 0.51- 0.62 0.67 0.02 0.45- 0.89 0.01 0.24- MATICUSD

    ***

    جدول همبستگی میان بیت‌کوین (BTCUSD) – طلا (GOLD) – نفت (OIL) – NASDAQ S&P500

    S&P500 NASDAQ OIL GOLD BTCUSD  
    0.74 0.83 0.17- 0.78 1 BTCUSD
    0.69 0.66 0.43- 1 0.78 GOLD
    0.10- 0.05- 1 0.43- 0.17- OIL
    0.96 1 0.05- 0.66 0.83 NASDAQ
    1 0.96 0.10- 0.69 0.74 S&P500

    ***

    شبیه‌ساز مونت‌کارلو: یک الگوریتم محاسباتی است که از نمونه‌گیری تصادفی برای تحلیل قیمت استفاده می‌کنند.

    شبیه‌سازی قیمت بیت کوین

    طبق روش مونت‌کارلو با استفاده از اندیکاتور مونت‌کارلو محدوده قیمت‌های احتمالی بیت کوین در یک هفته آینده، بیشترین محدوده 40,282 و کمترین محدوده 32,418 و میانگین قیمتی بیت کوین 36,325 در نظر گرفتیم.

    شبیه‌سازی قیمت بیت کوین

    شبیه‌سازی قیمت اتریوم

    طبق روش مونت‌کارلو با استفاده از اندیکاتور مونت‌کارلو محدوده قیمت‌های احتمالی اتریوم در یک هفته آینده، بیشترین محدوده 2042 و کمترین محدوده 1746 و میانگین قیمتی اتریوم محدوده 1893.76 در نظر گرفتیم.

    شبیه‌سازی قیمت اتریوم

    شبیه‌سازی حدودی قیمتی برای 10 رمز ارز برتر دنیا برای 1 هفته آینده

    محتمل‌ترین سناریو ممکن بدترین سناریو ممکن بهترین سناریو ممکن نام ارز
    36,325 32,418 40,282 BTCUSD
    1893.76 1746 2042 ETHUSD
    242.5 215.8 269.4 BNBUSD
    0.6542 0.5231 0.7886 XRPUSD
    43.85 29.13 58.64 SOLUSD
    0.3408 0.2895 0.3942 ADAUSD
    0.0743 0.0610 0.0875 DOGEUSD
    0.1003 0.0941 0.1067 TRXUSD
    4.88 3.90 5.86 DOTUSD
    0.6875 0.6014 0.7757 MATICUSD

    ***

    ضریب آلفا (ALPHA): ضریبی است که بازدهی مازاد یک ارز نسبت به شاخص کل (بیت کوین) به ما نشان می‌دهد. آلفا می‌تواند عددی مثبت، منفی یا صفر باشد. آلفای منفی، به معنای عملکرد ضعیف‌تر نسبت به شاخص معیار و آلفای مثبت، به معنای عملکرد بهتر نسبت به شاخص معیار است. آلفای صفر نیز یعنی بازدهی صندوق متناسب با ریسک آن بوده است. در حالت کلی هر چقدر مقدار آلفا بیشتر باشد، بدین معناست که ارز عملکرد بهتری داشته است.

    در این جدول ضریب آلفا ارزها را نسبت به بیت‌کوین که شاخص کل بازار کریپتو است محاسبه کرده‌ایم.

    ضریب آلفا نماد
    0.04 ETH
    0.06 BNB
    0.14 XRP
    0.18 SOL
    0.13 ADA
    0.01 DOGE
    0.02 TRX
    0.08 DOT
    0.06 MATIC

    ***

    تحلیل آنچین

    فشار خرید همچنان از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی زیاد است. شاخص Coinbase Premuim Index که اختلاف قیمت بین صرافی بایننس (مشتقات) و کوین بیس (اسپات) را اندازه‌گیری می‌کند، در روند صعودی اخیر، افزایشی چشمگیر داشته است.

    افزایش این شاخص احتمالاً مربوط به راه‌اندازی بالقوه ETF اسپات در ایالات متحده و هیجانات پیرامون این رویداد است.

    تحلیل آنچین

    این موضوع کاملاً با افزایش میزان بیت کوین در نزد تراست‌ها، ETFها و صندوق‌ها که با شاخص Fund Holdings ردیابی می‌شود، تطابق دارد. میزان بیت کوین در این محصولات سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، نزدیک به 10,000 کوین رشد داشته است.

    تحلیل آنچین

    تعداد آدرس‌های فعال در شبکه که با کاهش هیجانات توکن‌های BRC20 و اوردینالز کاهش یافته بود، با میانگین 14 روزه، روندی رو به رشد را در چند هفته اخیر ثبت کرده است.

    افزایش فعالیت‌های روی شبکه اغلب به عنوان سلامت روند و جلب توجه سرمایه‌گذاران به بیت کوین یاد می‌شود.

    تحلیل آنچین

    تحلیل چارت‌ها

    • تحلیل بیت کوین

    بیت کوین، در تایم فریم چهارساعته کماکان درگیر مقاومت ۳۶ هزار دلار است. طبق تصویر محدوده ۳۴ هزار دلار برای این ارز دیجیتال محدوده مهم حمایتی محسوب می‌شود و چندین بار باعث برگشت روند به نواحی بالاتر شده است.

    انتظار داریم، باتوجه‌به مومنتوم حرکتی، بیت کوین ابتدا بتواند، نواحی (۳۶,۵۰۰ – ۳۷,۳۰۰) را در یک سیکل صعودی لمس کند و سپس از این نواحی آماده اصلاح تا محدوده مهم حمایتی خود یعنی ۳۴ هزار دلار و در صورت شکستن این محدوده تا نواحی نشان‌داده‌شده (۳۲,۸۰۰ – ۳۱,۴۰۰) اصلاح قیمتی داشته باشد.

    تحلیل بیت کوین

    • تحلیل دامیننس تتر

    دامیننس تتر در تایم فریم چهارساعته همچنان در روند نزولی خود قرار دارد و انتظار می‌رود، باتوجه‌به تصویر، دارای دو سناریو مختلف باشد.

    • سناریو اول: این شاخص تا محدوده (۶.۳۸ – ۶.۴۵) اصلاح قیمتی را تجربه کند و سپس روند صعودی خود را تا اهداف (۶.۹۳ – ۷.۰۰) ادامه دهد.
    • سناریو دوم: این شاخص نتواند محدوده گفته شده در بالا که حمایت مهمی برای این شاخص محسوب می‌شود را حفظ کرده و ریزش عمیق‌تری را تجربه کند. در این صورت، محدوده مورد انتظار برای بازگشت (۶.۰۳ – ۵.۷۴) دارد و انتظار بازگشت به روند صعودی از این ناحیه را می‌توان متصور شد.

    دامیننس تتر

    باید توجه داشت که افزایش این شاخص، روند بیت کوین را نزولی و کاهش این شاخص، روند بیت کوین را صعودی می‌کند.

    •  تحلیل شاخص توتال 2 (TOTAL2)

    شاخص توتال ۲ در تایم فریم چهارساعته و یک‌ساعته پس از روند پر قدرت صعودی خود در هفته‌های اخیر، در حال حاضر، طبق تصویر، در یک ناحیه مهم قیمتی، بین ۶۲۱.۲۶ الی ۶۱۶.۸۱۳ قرار دارد و انتظار می‌رود که با اصلاح جزئی در این ناحیه، بتواند خود را برای موج بعدی صعود، تا محدوده ۶۷۷.۶۲۲ آماده کند و سپس از محدوده گفته شده بتواند روند نزولی خود را آغاز کند.

    محدوده موردنظر در حرکت نزولی این شاخص محدوده ۵۸۱ الی ۵۷۵ است.

    توتال 2

    باید به این نکته توجه داشت که با افزایش این شاخص، روند آلت کوین‌ها صعودی و با کاهش این شاخص روند آلت کوین‌ها نزولی می‌شود.

    • تحلیل ارز دیجیتال ریپل (XRP)

    ریپل ارز دیگری است که مستعد رشد قیمتی هست. این ارز، پس از شکستن نواحی مقاومتی مهم خود، همچنان در روندی صعودی قرار دارد. انتظار داریم طبق تصویر، پس از اصلاح، این ارز بتواند در حرکت بعدی صعودی خود محدوده ۰.۸۶ – ۰.۹۰ را بار دیگر لمس کند.

    تحلیل ارز دیجیتال ریپل (XRP)

    محدوده موردنظر برای اصلاح قیمتی این ارز ۰.۶۵۲۵ – ۰.۶۹۱۰ است که انتظار برگشت از این ناحیه را می‌توان متصور شد.

    • تحلیل ارز دیجیتال یونی (UNI)

    ارز دیجیتال یونی (UNI) در تایم فریم چهارساعته بسیار مستعد رشد قیمتی است. باتوجه‌به مومنتوم حرکتی این ارز انتظار داریم، پس از اصلاحی کوتاه، بتواند به محدوده نشان‌داده‌شده در تصویر (۶.۲۶ – ۶.۳۸) برسد. این ناحیه به‌عنوان محدوده عرضه بسیار قوی، در نظر گرفته می‌شود و انتظار اصلاح قیمت از این ناحیه بسیار بالاست. ناحیه مهم حمایتی این ارز (۴.۴۹ – ۴.۷۰) است.

    تحلیل ارز دیجیتال یونی

    •  تحلیل انس جهانی طلا

    طلا در تایم فریم چهارساعته، همان‌طور که در تصویر مشخص شده، در یک محدوده قیمتی در حال رنج زدن است. دو سناریو برای انس جهانی طلا قابل‌تصور است.

    • سناریو اول: طلا بتواند از محدوده (۱۹۶۷ – ۱۹۷۰) روند صعودی مجدد خود را آغاز کند و تا محدوده ۲۰۱۹ – ۲۰۲۶ رشد قیمتی داشته باشد.
    • سناریو دوم: طلا نتواند ناحیه گفته شده در بالا که محدوده مهم حمایتی است را حفظ کند و درگیر اصلاح عمیق‌تری تا ناحیه ۱۹۴۱-۱۹۵۰ شود و سپس از این ناحیه بتواند تا ۲۰۱۹ – ۲۰۲۶ رشد قیمتی داشته باشد.

     تحلیل انس جهانی طلا

    تمامی نواحی گفته شده می‌تواند نواحی مهم حمایتی و مقاومتی برای طلا باشد.

    • تحلیل شاخص S&P500

    این شاخص در تایم فریم چهارساعته توانسته محدوده مهم حمایتی ۴۲۷۴ را به سمت بالا بشکند. باتوجه‌به تصویر، در حال حاضر این شاخص نزدیک محدوده مقاومتی (۴۳۹۰ – ۴۴۲۴) است که برای این شاخص ۲ سناریو را می‌توان پیش‌بینی کرد.

    • سناریو اول: این شاخص نتواند محدوده مقاومتی گفته شده را به سمت بالا بشکند و درگیر اصلاح قیمتی تا محدوده رسم شده (۴۱۷۴ – ۴۱۸۶) شود.
    • سناریو دوم: این شاخص محدوده مقاومتی گفته شده را شکسته و پس از پولبک به این ناحیه بتواند تا ناحیه مهم مقاومتی بعدی خود (۴۴۸۶ – ۴۵۲۴) رشد قیمتی را تجربه کند و به روند صعودی خود ادامه دهد.

    تحلیل شاخص S&P500

    • تحلیل شاخص دلار امریکا

    شاخص دلار امریکا در تایم فریم چهارساعته و یک‌ساعته و پس از اعلام نرخ بهره امریکا روند اصلاحی خود را پر قدرت ادامه داده و انتظار می‌رود این شاخص همچنان در سیکل نزولی خود باشد و تا محدوده ۱۰۴.۴۰۰ – ۱۰۳.۶۲۳ اصلاح قیمتی را تجربه کند.

    هر دو محدوده ذکر شده، ناحیه‌های مهمی برای بازگشت روند این شاخص محسوب می‌شوند و می‌توان انتظار برگشت قیمت از این نواحی را متصور شد. طبق تصویر پس از این اصلاح اولین محدوده مقاومتی برای این شاخص (۱۰۵.۵۴۱) است که باید دید در برخورد با این ناحیه چه رفتار قیمتی را از خود نشان می‌دهد.

    تحلیل شاخص دلار امریکا

    باید به این نکته توجه داشت که نوسان شاخص دلار امریکا بر روی انس جهانی طلا و بیت‌کوین تأثیرگذار است.

    توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

    مبین حسینی

    مبین حسینی

    زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

    ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

    تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

    ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر