وکیل سابق SEC در جشن پیروزی ریپل: این موقتی است

تاریخ انتشار: 26 تیر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 6 آذر 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
وکیل سابق SEC در جشن پیروزی کریپتو ریپل: این موقتی است

جان رید استارک، وکیل سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نسبت به حکم اخیر ریپل ابراز نگرانی کرد و برای برپایی جشن‌های زودهنگام در جامعه کریپتو هشدار داد.

او گفت:

در حالی که این تصمیم به طور گسترده به عنوان باخت برای SEC تلقی می‌شود، حکمی متزلزل است و احتمالاً مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت و لغو خواهد شد.

رید استدلال کرد که این تصمیم مسائل نگران‌کننده‌ای را در چندین جبهه ایجاد می‌کند و به نظر می‌رسد با مأموریت و اختیارات SEC در تناقض است. او دو نقطه اختلاف عمده را در این مورد برجسته کرد. در ابتدا، او از تناقض حمایتی SEC بین سرمایه‌گذاران نهادی و خرد انتقاد کرد.

این وکیل متذکر شد که در حالی که به سرمایه‌گذاران نهادی حمایت کامل SEC و اقدامات جبران‌کننده تخلفات داده می‌شود، سرمایه‌گذاران خرد چنین محافظتی ندارند. این رفتار ناعادلانه نگرانی‌هایی را در مورد همسویی این تصمیم با ماموریت SEC برای محافظت از همه سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

او همچنین مفهوم مطرح شده در تصمیم ریپل را زیر سوال برد که اگر یک صادرکننده رمزارز توکن‌های خود را از طریق صرافی بفروشد، مقررات اوراق بهادار اعمال نمی‌شود؛ زیرا فرض می‌شود مشتریان صرافی از صادرکننده بی‌اطلاع هستند.

رید استدلال می‌کند که ناآگاهی یا عدم تحقیق سرمایه‌گذار هرگز دفاع معتبری برای نقض اوراق بهادار نبوده است. رید عنوان کرد که سرمایه‌گذاران خرد، اگرچه احتمالا نمی‌دانستند که در حال تامین سرمایه برای ریپل هستند، اما ممکن است به اطلاعات مشابهی که سرمایه‌گذاران نهادی در مورد نیات ریپل داشتند، دسترسی داشته‌اند.

او همچنین سوالاتی در مورد فرض دادگاه ریپل مبنی بر اینکه خریداران ممکن است ندانند صادرکننده کیست یا چه کسی توکن را می‌فروشد، مطرح کرد. وی اظهار داشت که باید فرض شود که خریداران این جزئیات را می‌دانند.

علاوه بر این، عدم وجود قرارداد بین خریدار و فروشنده سهام در بورس، شناسایی سهام به عنوان اوراق بهادار را نفی نمی‌کند. به گفته رید، مسئله کلیدی باید این باشد که آیا سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون توجه به هویت طرف مقابل، از تلاش‌های شخص ثالث انتظار سود داشته باشند.

رید خاطرنشان کرد که خریداران توکن اغلب بر اساس این انتظار که شخص دیگری مایل به پرداخت پول بیشتر برای توکن باشد، در یک سرمایه‌گذاری سوداگرانه شرکت می‌کنند – مفهومی که به عنوان «نظریه احمق بزرگ» شناخته می‌شود. رید استدلال می‌کند که حتی اگر یک سرمایه‌گذار خرد صرفاً بر اساس این تئوری یک توکن بخرد و از طرف مقابل دقیق آن آگاه نباشد، سرمایه‌گذاری همچنان باید یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود.

در حالی که رید از SEC درخواست تجدید نظر در مورد پرونده را دارد، تیم ریپل نظر مخالفی دارد. به گفته برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل، درخواست تجدیدنظر در این مورد توسط رگولاتور ممکن است مدتی طول بکشد.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
کلیدواژه‌ها
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر