5 برند مطرح و پیشتاز در دنیای متاورس!

برندهای بزرگ به صنعت NFT می‌پیوندند
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1401 | آخرین به‌روزرسانی: 26 مهر 1401
زمان مطالعه:  5 دقیقه
5 برند مطرح در متاورس

گذشت زمان موجب شده تا بسیاری از مبانی مختلف تجارت تغییر کند و مشاغل و برندهای مطرحی که نمی‌خواهند از این روند جا بمانند، سعی می‎‌کنند خود را با آن تطبیق دهند! در سال‌های اخیر محبوبیت بلاک چین‌‎ها و توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT دوچندان شده و از این رو بسیاری از برندها در صنعت مد، تلاش زیادی برای جذب، تأیید و ارتباط با مشتریان از سراسر جهان از طریق این فناوری‌های جدید کرده‎‌اند؛ حال ممکن است که سوالاتی در ذهن شما نقش ببندد نظیر آن که کدام برندها NFTها را در سبد محصولات‌شان جای داده‌اند یا بهترین ان اف تی در بین آن‌ها کدام‌ها هستند!

اگر کنجکاوید با 5 برند برتر مد NFT آشنا شوید، پس به هیچ وجه ادامه این متن را از دست ندهید.

رابطه دنیای مد با فناوری بلاک چین و NFT

تجربه معامله در فضاهای دیجیتال بدون مرز، مزایای بسیاری از جمله ایجاد فرصت‌های تازه، امکان خرید و فروش در نقاط مختلف جهان و ارتباط بیشتر برندها با مخاطبان و همچنین تبلیغات موثرتر و امکان دیده شدن را به ارمغان آورده است.

بسیاری از برندهای مطرح صنعت مد به دنیای تجارت دیجیتال علاقه‎‌مند شده‌‎اند و یا وارد آن شده و یا برنامه‌‎هایی برای ورورد به این عرصه در آینده‎ای نزدیک دارند؛ به عنوان مثال، برندهایی نظیر پرادا، ریچمونت و LVMH و برند مشهور Louis Vuitton از NFTها و استفاده از فناوری بلاک چین به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود استقبال کرده و با همکاری یکدیگر، گروه بلاک چین Aura را ایجاد کرده‌اند تا مشتریان و طرفداران  بتوانند از خدمات آن‎‌ها استفاده کنند.

این عرصه به مشتریان اجازه خواهد داد تا تاریخچه و اصالت محصول را ردیابی کرده و منشاء مواد خام مورد استفاده برای ایجاد خرید خود را شناسایی کنند. البته که به آن‎ها فرصت جست‌وجو و مشاهده‌ی یک کالای خاص در یک فروشگاه خاص جست‌وجو و فعالیت‌های تجاری در بازار مصرف شده را نیز هدیه خواهد داد!

فناوری بلاک چین و NFTها برای برندهای صنعت مد و هنرمندان این امکان را به وجود آورده تا کارهای خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند و به همین خاطر برندهای لوکس صنعت مد هم‎چون Bulgari، Cartier، Hublot، Louis Vuitton و Prada همگی به این پلتفرم پیوسته‌اند.

همچنین برندهایی مانند Burberry، Coach  و  Longines شروع به فروش NFT در نمایشگاه مد مجازی خود از طریق دنیای مجازی Metaverse کرده‌اند. حال می‎‌خواهیم به لیستی شامل 5 مورد از بهترین ان اف تی این صنعت اشاره‌ای داشته باشیم.

دانلود هشتمین ماهنامه دامیننس

ارزیابی جامع تاثیر زیست‌محیطی بیت کوین

    5 برند برتر مد در NFT

    با توجه به شرایط جدید فعالیت‎های تجاری و همچنین با وقوع همه‌گیری COVID-19، هفته مد به فرمت دیجیتال تغییر کرد و NFTها نقش بسیار مهمی در این صنعت یافتند که از جمله آن‌ها می‌توان به هفته مد پاییز و تابستان 2022 در پاریس و سایر نمایشگاه‌های این چنینی اشاره کرد.

    اما 5 مورد از بهترین برندها در ان اف تی :

    • RTFKT

    برند RTFKT در سال 2019 تاسیس شد و پس از مدتی، به یکی از بهترین‌های فروش کفش‎‌های کتانی مجازی بدل شد. در اوایل سال 2021، این کسب و کار یک پروژه همکاری با Fewocious، یک هنرمند در عرصه رمزارزها، را راه‌اندازی کرد تا به یکی از بهترین ان اف تی ‌های بازار نیز تبدیل شود.

    3 کفش کتانی مجازی طراحی شد که پیشنهاد دهندگان می‌توانستند آن‌ها را از طریق اسنپ‌چت امتحان کرده و پس از تایید، برای خرید وارد حراجی شوند.

    سپس بالاترین قیمت پیشنهادی نیز این شانس را به دست می‌آورد تا جفت کفش کتانی فیزیکی را خریداری کند؛ این همکاری با فروش 600 جفت کفش کتانی در کمتر از 7 دقیقه و رسیدن به درآمد 3.1 میلیون دلاری، یک موفقیت بزرگ برای این مجموعه به شمار می‌‎رفت.

    اکنون RTKFT  با همکاری  The Fabricant برای ایجاد مجموعه جدیدی از 7 آیتم مجازی با دریافت 8 میلیون دلار در آخرین دور جمع‌آوری سرمایه، محصولات خود را توسعه داده است. همچنین گفتنی است که کمپانی آمریکایی نایکی نیز قصد دارد به جوامع خلاق RTFKT خدمت کرده و در توسعه آن سهیم باشد و ردپای دیجیتال خود را گسترش دهد.

    • Gucci

    گوچی، برند مطرح ایتالیایی، اولین برند لوکسی بود که وارد دنیای NFTها شد و فیلمی با همکاری الساندرو میکله به نمایش درآورد؛ این کلیپ 4 دقیقه ای در حراج کریستی به قیمت 25000 میلیون دلار فروخته شد.

    • Louis Vuitton و بازی جمع آوری NFT

    louis-vuitton-video-game

    برند مشهور لویی ویتون، با معرفی Louis the Game، بازی‌ای در سبک ماجراجویی، دو دنیای مد و فناوری را ترکیب کرد و گذشته از آن که بازیکنان برای جمع آوری 200 شمع به عنوان نماد تولد 200 سالگی این برند، به سرزمین‌‎های مختلف سفر می‌کنند، این ماجراجویی شامل 30 NFT مخفی با 10 NFT با همکاری “بیپل”، هنرمند محبوب NFT نیز خواهد بود. البته ناگفته نماند که NFTها در این بازی برای جمع آوری کاملا در دسترس بوده و به منظور فروش عمومی نیستند!

    • H&M Looop Island

    H&M

    یکی از بزرگترین برندهای صنعت مد در سال‌های اخیر ابتکارات بسیاری را رو کرده که از جمله آن‎ها می‎‌توان به راه‎‌اندازی یک سیستم بازیافت در فروشگاه به نام Looop اشاره کرد.

    H&M Looop با Animal Crossing همکاری کرد تا از طریق ترغیب مشتریان بازیافت را با اولین ایستگاه بازیافت بازی ترویج کند تا نه تنها در دنیای فیزیکی، بلکه در دنیای دیجیتالی که اخلاق و ارزش‌ها را به اشتراک گذاشته، فرهنگ بازیافت و بازسازی و استفاده دوباره را ترویج کرده و به عنوان یکی از بهترین ان اف تی این حوزه شناخته شود.

    • Dolce & Gabbana در UNXF

    dolce-and-gabbana

    برند مطرح Dolce & Gabbana مجموعه‎ای شامل 9 قطعه را در هفته مد و نیز با قیمت 5.56 میلیون دلار به حراج گذاشته  و خریداران هر NFT نه تنها NFT بلکه نسخه های فیزیکی اقلام و دسترسی انحصاری به رویدادهای D&G را دریافت نمودند.

    علاوه بر این، پلت فرم لوکس NFT UNXD  برنامه‌ریزی کرده که یک صندوق فرهنگی 10 میلیون دلاری با هدف گسترش استفاده از NFT در صنعت مد راه اندازی کند.

    گفتار پایانی!

    برخی از افراد برای عقیده بودند که NFT تنها برای هنرمندان مناسب خواهد بود اما با نگاهی به خانه‌های مد و مشاهده‌‎ی مواردی از بهترین ان اف تی‌های بازار  در این عرصه و اخباری که از ادامه‎ی این روند و حتی برنامه‌‎ریزی برندهای بیشتر برای ملحق شدن فناوری بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض، نمی‌توان آینده‌‎ی صنعت مد را از این فناوری جدا دانست!

    سوالات متداول

    • چه برندهایی از صنعت مد به فناوری بلاک چین و NFT روی آورده‌اند؟

    بسیاری از برندهای مطرح صنعت مد به دنیای تجارت دیجیتال علاقه‌مند شده‎‌اند و یا وارد آن شده و یا برنامه‌‎هایی برای ورورد به این عرصه در آینده‎ای نزدیک دارند؛ به عنوان مثال برندهایی نظیر پرادا، ریچمونت و LVMH و برند مشهور Louis Vuitton از NFTها و استفاده از فناوری بلاک چین به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود استقبال کرده  و برندهای لوکس صنعت مد هم‎چون Bulgari، Cartier، Hublot، Louis Vuitton و Prada همگی به این پلتفرم پیوسته اند.

    همچنین برندهایی مانند Burberry، Coach و Longines شروع به فروش NFT در نمایشگاه مد مجازی خود از طریق دنیای مجازی  Metaverse کرده‌اند.

    • مزیت ارتباط برندهای مد با پلتفرم بلاک چین و توکن‌‎های غیرقابل تعویض چیست؟

    تجربه معامله در فضاهای دیجیتال بدون مرز، مزایای بسیاری از جمله ایجاد فرصت‌های تازه، امکان خرید و فروش در نقاط مختلف جهان و ارتباط بیشتر برندها با مخاطبان و همچنین تبلیغات موثرتر و امکان دیده شدن را به ارمغان آورده است.

    این عرصه به مشتریان اجازه خواهد داد تا تاریخچه و اصالت محصول را ردیابی کرده و منشاء مواد خام مورد استفاده برای ایجاد خرید خود را شناسایی کنند. البته که به آن‎ها فرصت جستجو و مشاهده‎ی یک کالای خاص در یک فروشگاه خاص جستجو و فعالیت‌‎های تجاری در بازار مصرف شده را نیز هدیه خواهد داد!

    تیم محتوا بیت‌پین

    تیم محتوا بیت‌پین

    تدوین و بررسی مطالب حوزه کریپتو و خلق مقالات کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    معرفی بازی بلاک چین کیوتیز؛‌ بازی کیوتی‌ها در بلاک چین‌های مختلف

    بازی بلاکچین کیوتیز، بازی ماجراجویانه است که در آن بازیکنان ...

    معرفی بازی کریپتویی دویکینز؛‌ عصر جدیدی از بازی‌های بلاک چینی

    بازی‌های بلاک چینی و مربوط به حوزه NFT، در چند سال اخیر جنجا ...

    5 بازار بزرگ ان اف تی در بلاک چین سولانا

    سولانا یک زنجیره بزرگ و کاربردی برای هر کسب‌وکاری در حوزه رم ...

    دیدگاه‌ها 4 دیدگاه
    در پاسخ به دیدگاه کاربر
    1. vida
      vida | 10 اسفند 1401

      سلام
      ممنون از مقاله های خوبتون
      خیلی خوب میشه اگر لطف کنید و منابع مورد استفاده رو در پایان مقاله ذکر کنید.

      • مهران بابایی
        مهران بابایی | 15 اسفند 1401

        سلام ویدا عزیز
        اگر امکانش باشه چشم حتما
        ممنونیم از نظرتون

    2. sahra
      sahra | 21 مهر 1401

      لطفاً غلط های نگارشی را بررسی کنید.

      • کارشناس محتوا
        کارشناس محتوا | 26 مهر 1401

        سلام دوست عزیز
        ممنون از اینکه اشتباهات ما را به ما می‌گویید.
        به امید معاملات پر سود شما در بیت پین