بیت‌پین در پنل اکوسیستم کریپتو ایران، اکوسیستمی که همه را غافلگیر کرد!

تاریخ: 7 تیر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
بیت‌ پین

حضور مدیرعامل بیت‌پین در پنل اکوسیستم کریتپو ایران، اکوسیستمی که همه را غافلگیر کرد!

امیرحسین مردانی مدیرعامل بیت‌پین، با حضور در الکامپ ۲۶ام به بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بازار رمزارز در ایران پرداخت و در پنل گفتگوی «اکوسیستمی که همه را غافلگیر  کرد» تقسیم‌بندی بازار رمزارزها را با توجه به مشتریان این حوزه به‌صورت کامل شرح داد.

کسب و کارهایی همچون بیت‌پین از لفظ صرافی عبور کرده‌اند.

تعداد کاربران و مقدار ظرفیت صرافی‌های رمزارز چقدر می‌باشند؟ آیا صرافی‌های رمزارز نیز همچون بازار سرمایه ظرفیت این را دارند که 30 تا 40 میلیون نفر وارد این بازار شوند؟

امیرحسین مردانی در خصوص پاسخ به این سوالات اینگونه بیان کرد که: کسب و کارهای حوزه‌ی رمزارزها همچون بیت‌پین از لفظ صرافی عبور کرده‌اند و عملا صرافی در این حوزه وجود ندارد، اساسا کسب و کارهایی که یک نوع خاص دارایی را معامله می‌کنند به آن‌ها اکسچنج می‌گویند که به معنای صرافی می‌باشند، اما در حال حاضر خدمات اکوسیستم رمزارزها در ایران، صرفا خدمات صرافی نیست زیرا بخش‌ها و خدمات مختلفی در این حوزه در جریان می‌باشد، از این‌رو می‌توان گفت که از این لفظ گذر کرده است.

مردانی در این خصوص اضافه کرد: اگر با توجه به تعاریف جدیدِ کسب و کارهای رمزارزی در ایران، به این حوزه نگاه کنیم، بازار بسیار بزرگ‌تری در کشور برای این حوزه خواهیم داشت که به سه دسته تقسیم خواهند شد. یک نوع بازار داریم که افراد صرفا به دید سرمایه‌گذاری به آن می‌نگرند و موازی با بازارهای سهام به آن توجه می‌کنند که آمار این بازار می‌تواند بین 12 تا 15 میلیون نفر بالقوه در ایران باشد که با این بازار درگیر هستند.

نوع دیگر هم موقعی‌ست که افراد این بازار را صرفا بازار تبدیل یک کوین به کوین دیگر نمی‌بینند یعنی تنها برای تبدیل یک دارایی ریالی با یک کوین دیگر از این بازار استفاده نمی‌کنند و این بازار را یک نهاد مالی پیشرفته می‌دانند که در اینجا تعداد و ظرفیت این بازار بیشتر هم می‌شود برای مثال دو برابر عدد قبلی خواهد بود.

مواقعی نیز می‌باشد که شما آینده نگرانه به این صنعت نگاه می‌کنید و مسیری را می‌بینید که این صنعت به سمت آن در حال حرکت می‌باشد که همان کریپتوبنک‌ها هستند «بانکداری مبتنی بر حوزه کریپتوکارنسی» که با این تعریف مشتریان آن در ایران هشتاد میلیون نفر خواهند بود یعنی همه‌ی افرادی که در این کشور وجود دارند.

بدون هیچ دغدغه و محدودیت سنی می‌توانید وارد بازار رمز ارزها شوید و سرمایه‌گذاری کنید.

با توجه به بانکداری مبتنی بر حوزه کریپتوکارنسی، ظرفیت این بازار تبدیل به تمامی افراد موجود در کشور می‌شود، زیرا این حوزه سالهاست که مشکلاتی همچون محدودیت سنی را برطرف کرده است. امروز شما می‌توانید به سادگی یک والت درست کرده و در آن بیت‌کوین نگهداری و یا هر مقداری که دوست دارید سرمایه گذاری یا پس‌انداز کنید و سود بگیرید و به حوزه‌های مختلف همچون دیفای ورود کنید و هیچ دغدغه‌ای هم نداشته باشید و اگر به این شکل به بازارها نگاه کنیم بسیار ظرفیت بالایی خواهند داشت.

مدیرعامل بیت‌پین در پایان بیان نمود: در حال حاضر حدود 15 میلیون نفر با این بازار به صورت کامل در ارتباط می‌باشند اما با توجه به سه سطحی که از بازار بیان شد، این بازار پتانسیل بسیار بالایی دارد و علاوه بر رشد می‌تواند به صنایع دیگر نیز کمک کند، کمک به صنایع دیگر نیز به معنای جایگزینی با صنایع دیگر نمی‌باشد، بدین معناست که این صنعت با جذب سرمایه‌های خارجی برای پروژه‌های داخل کشور می‌تواند امکان پرداخت بین‌المللی و نقل انتقالات ارزی و راه حل‌های مالی مبتنی بر کریپتو را در اختیار مشتریان قرار دهد که باعث می‌شود مشتریان این حوزه بسیار بیشتر از 15 میلیون نفر شوند.

روابط عمومی

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

رمزارز ایکس امپایر (X) به صرافی بیت پین آمد!

بیت پینی‌های عزیز، از امروز، ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ می‌توانید...

سیزدهمین ماهنامه دامیننس؛ بلاک چین از نگاه روانشناسی

طبق روال هر ماه، سیزدهمین شماره از ماهنامه دامیننس منتشر...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر