ارز دیجیتال BNB به سطحی کلیدی نزدیک شده است: آیا گاوها سلاخی خواهند شد؟

تاریخ: 13 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

پس از دو کندل روزانه سبز متوالی، قیمت بایننس کوین (BNB) اکنون به سطحی نزدیک شده است که می‌تواند جهت حرکت بعدی آن را تعیین کند. در 1 سپتامبر، توکن اصلی زنجیره BNB تا آستانه سقوط به زیر 500 دلار نیز پیش رفت؛ اما گاوها دوباره میدان را به دست گرفتند و قیمت کمی بهبود یافته است.

در این مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا این کوین به رشد خود ادامه می‌دهد یا با کاهش بیشتر قیمت مواجه خواهد شد.

بایننس کوین (BNB) به منطقه عرضه 550 دلار نزدیک می‌شود

در ماه آگوست، قیمت BNB یک کانال صعودی در نمودار روزانه تشکیل داد. در نتیجه، این ارز دیجیتال توانست از ۴۶۴ دلار به ۶۰۰ دلار برسد. با این حال، کاهش 15 درصدی پس از آن، روند قیمت را با تهدیدی مشابه سقوط 5 آگوست روبرو ساخت.

گاوها توانستند از کاهش بیشتر جلوگیری کنند و به BNB کمک کردند تا به حوالی 537 دلار بازگردد. با نزدیک شدن قیمت به منطقه عرضه 550 تا 560 دلار، جایی که تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر است، عبور از این سطح می‌تواند چالش برانگیز باشد.

در بیشتر مواقع، تا زمانی که تقاضا کم باشد، رسیدن به این منطقه می‌تواند منجر به کاهش قیمت شود. برای BNB، عبور از این سطح یک کار دشوار است؛ زیرا فشار خرید فعلی ممکن است آن‌قدر قابل توجه نباشد که قیمت را بالاتر ببرد.

به نظر می‌رسد اندیکاتور مکدی (MACD) در نمودار روزانه از این سناریو پشتیبانی می‌کند. برای درک بهتر باید بدانید که هنگامی که مکدی مثبت است، مومنتوم صعودی است. از سوی دیگر، سطوح منفی نشان می‌دهد که حرکت نزولی در پیش است. همانطور که در زیر نشان داده شده است، MACD در نمودار روزانه BNB/USD منفی است.

اندیکاتور مکدی

این اندیکاتور نشان می‌دهد که افزایش قیمت BNB ممکن است پایدار نباشد؛ بنابراین، شکست به بالای 550 دلار ممکن است چالشی بزرگ برای این رمزارز باشد.

پیش‌بینی قیمت بایننس کوین (BNB): هنوز زمان رسیدن به سقف جدید نیست

روندهای تاریخی نشان می‌دهد که تقریباً هر بار که BNB نتوانسته است به بالای 560 دلار برسد، قیمت در نهایت به زیر 520 دلار کاهش یافته است – حتی در برخی موارد به زیر 500 دلار. بنابراین، اگر تاریخ تکرار شود، صعود به سمت 600 دلار ممکن است در کوتاه مدت به واقعیت تبدیل نشود.

به این ترتیب، خرس‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد که قیمت پس از رسیدن به این سطح، از صعود بیشتر باز بماند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت BNB ممکن است برای اولین بار در یک ماه گذشته به 500 دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، در یک سناریوی صعودی، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند از مقاومت مستحکم خود فراتر رود و اگر شرایط کلی بازار بهبود اخیر خود را حفظ کند، این آلت کوین احتمالاً به نزدیکی 590 دلار خواهد رسید.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر