آیا عملکرد ضعیف اتریوم می‌تواند بر آلت سیزن تاثیر بگذارد؟

تاریخ: 11 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

کاهش قیمت اتریوم و عملکرد ضعیف ETFهای اسپات ایالات متحده می‌تواند «آلت سیزن» را به تاخیر بیندازد. در واقع، ETFهای اسپات «جریان سرمایه صفر» را ثبت کردند، به طوری که یکی از تحلیلگران آن را «غم‌انگیز» خواند و بر عدم علاقه به این محصولات تأکید کرد.

او گفت: من تازه متوجه شدم که جریان سرمایه به ETFها در روز گذشته «صفر واقعی» بوده است. به دلایلی، این حتی غم‌انگیزتر از یک جریان منفی است. هیچ کس در این سیاره دیگر به اتریوم اهمیت نمی‌دهد.

آیا عملکرد ضعیف اتریوم خطری برای آلت سیزن است؟

به طور کلی، این محصولات از زمان آغاز به کار، شاهد خروجی‌هایِ تجمیعیِ چشمگیری بوده‌اند که میزان آن بر اساس داده‌های Farside، در حدود 477 میلیون دلار بوده است.

به گفته کوین تامپسون، بنیانگذار هج فاند کریپتویی Lekker Capital، این عملکرد ضعیف برای دنیای آلت کوین‌ها «مضر» است. او عقیده دارد که عملکرد ضعیف ETFهای اتریوم سیگنالی بد برای کل آلت کوین‌ها است؛ زیرا سلطه (دامیننس) بیت کوین افزایش خواهد یافت. برای اثبات این ادعا، او به نمودار ETH/BTC اشاره کرد که مدت زیادی است تحت فشار نزولی قرار دارد.

نمودار ETH/BTC

برای درک بهتر باید بدانید که نسبت ETH/BTC ارزش اتریوم را نسبت به بیت کوین دنبال می‌کند. این نسبت بیش از دو سال است که در یک روند نزولی بوده و اخیراً به پایین‌ترین حد سالانه خود در 0.040 رسیده است.

به طور خلاصه، عملکرد ضعیف اتریوم نسبت به بیت کوین در سال 2024 به پایین‌ترین حد خود رسید که عمدتاً ناشی از فقدان علاقه خریداران ETFها است.

تامپسون پیش‌بینی می‌کند که این نمودار تا پایان سال 2024 به 0.033 برسد. او انتظار دارد پیش از اینکه خریداران ETF به آلت کوین‌ها علاقه نشان دهند، عملکرد ضعیف اتریوم تا دسامبر ادامه یابد.

اگرچه برخی از فعالین بازار با استناد به عملکرد خوب سولانا در یک سال گذشته، عقیده دارند که نباید این‌قدر بدبین بود؛ اما باز هم نمی‌توان انکار کرد که روند نمودار ETH/BTC نقش مهمی در تصمیمات سرمایه‌گذاران دارد.

در زمان نگارش این مطلب، شاخص آلت سیزن 18 بود که نشان می‌دهد هنوز فصل بیت کوین است.

برخی از تحلیلگران بازار حدس می‌زنند که کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند بخش آلت کوین‌ها را تقویت کند. اما از سوی دیگر، به گفته بنجامین کوون، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز نامشخص است؛ زیرا سناریوی مشابه در سال 2019 منجر به سقوط آلت کوین‌ها شد.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
کلیدواژه‌ها
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر