سیگنال بانک‌های مرکزی برای کاهش نرخ بهره: رمزارزها آماده صعود می‌شوند

تاریخ: 8 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

به گفته تحلیلگران بازار، با آماده شدن بانک‌های مرکزی، به ویژه فدرال رزرو ایالات متحده برای تسهیل سیاست‌های پولی، ارزهای دیجیتال، به رهبری بیت کوین این پتانسیل را دارند که رالی صعودی را آغاز کنند.

انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره، نقدینگی تازه را به بازارهای مالی تزریق کند و باعث تقویت دارایی‌های ریسکی مانند سهام و کریپتو، علی‌رغم فقدان قطعیت فعلی بازار، شود.

با این حال، تحلیلگران به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که رویکردی سنجیده با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر و شرایط متزلزل اقتصادی دنیا، اتخاذ کنند. به گفته تحلیلگران، با حرکت بانک‌های مرکزی به سمت تسهیل سیاست‌های پولی، احساسات کلی در بازار کریپتو به چشم‌اندازی خوش‌بینانه و البته محتاطانه اشاره دارد.

روز سه‌شنبه، QCP Capital تاکید کرد که هر گونه کاهش در قیمت سهام و ارزهای دیجیتال به احتمال زیاد «کوتاه‌مدت» خواهد بود؛ زیرا فدرال رزرو آماده است تا چرخه کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

هفته گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اشاره کرد که بانک مرکزی می‌تواند کاهش نرخ بهره را از ماه آینده شروع کند و بازار انتظار دارد که سه کاهش نرخ بهره را تا پایان سال شاهد باشد.

این شرکت معاملاتی دارایی‌های دیجیتال مستقر در سنگاپور در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران خود نوشت:

افزایش نقدینگی در نهایت دارایی‌های ریسک را بالاتر می‌برد. ما سرانجام در آستانه چرخه‌ی کاهشِ نرخ بهره هستیم.

این احساسات مثبت توسط تحلیلگران پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین Nansen نیز منعکس شده است، که بر پتانسیل ادامه روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال تاکید دارند.

علی‌رغم این چشم‌انداز خوش‌بینانه، نانسن هشدار داد که ارزش‌گذاری بیش از اندازه سهام می‌تواند خطری را برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند و آنچه را که آنها به عنوان «عدم تقارن در جهت نزولی» برای دارایی‌های ریسکی توصیف می‌کنند، ایجاد می‌کند.

به عبارت ساده، این اصطلاح به این معنی است که در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در شرایط خوبی به نظر می‌رسد، این نگرانی وجود دارد که سهام در حال حاضر قیمت بسیار بالایی دارند. اگر قیمت سهام کاهش یابد، می‌تواند بر بازار کریپتو تاثیر منفی بگذارد.

با این حال، این گزارش بر این موضوع تاکید دارد که شرایط اقتصادی کنونی همچنان به اتخاذ یک رویکرد سنجیده برای سرمایه‌گذاران اشاره دارد و به آنها توصیه می‌کند که سرمایه‌گذاران «در این وضعیت بهتر است روی بزرگان بازار تمرکز کنند، که شامل بیت کوین و اتریوم می‌شود.»

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها 1 دیدگاه
در پاسخ به دیدگاه کاربر
  1. مهدی
    مهدی | 9 شهریور 1403

    اونایی که نمیتونن رمزارز بخرن طلا بخرن چون کاهش نرخ بهره طلارو تو ۶ ماه به اونسی ۳ هزاردلار میرسونه