اخبار هفتگی بازار ارز دیجیتال (22 تیر) / 5 ارز دیجیتال مهم این هفته

تاریخ انتشار: 22 تیر 1400 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  8 دقیقه
اخبار هفتگی بازار ارز دیجیتال (۲۲ تیر) / ۵ ارز دیجیتال مهم این هفته

 

ارز دیجیتال یکی از مهمترین دستاوردهای تاریخ است که زندگی بشر را دگرگون ساخت. امروزه بازار ارز دیجیتال به‌شدت داغ شده و رمزارزها جایگاه بالایی در بازار سرمایه بین‌المللی بدست آورده‌اند. همین موضوع باعث شده تا هرهفته اخبار جذاب مختلفی منتشر شود. شما می‌توانید مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را سه‌شنبه هر هفته از بخش گزارش هفتگی آکادمی صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین مطالعه کنید تا در جریان اتفاقات این بازار پرچالش قرار بگیرید.

اخبار مهم هفتگی بازار اررزهای دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال بایننس در چین فیلتر شد!

دولت چین در ادامه سیاست‌های سرکوب رمز ارزها، بایننس را فیلتر کرد. چندی پیش بانک مرکزی چین اعلام کرده بود که رمز ارزها تبدیل به ابزارمالی سفته‌بازی شده‌اند. همچنین دولت چین در حال توسعه رمز ارز ملی خود به نام یوآن دیجیتال است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس در چین فیلتر شد!

ممنوعیت واریز وجه یورو در صرافی بایننس

بعد از مسدود کردن واریز یورو به بایننس توسط بانک‌های معتبر ارو پایی مخصوصاً انگلیسی مانند بانک بارکلیز، بایننس به‌طور کامل واریز وجه یورو به این صرافی را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال

به گزارش سایت سنتیمنت، میزان عرضه بیت کوین در صرافی‌ها، کاهش‌یافته است. این به معنی کاهش حجم فروش بیت کوین در صرافی‌ها است و نشان می‌دهد که دارندگان بیت کوین در این قیمت مایل به فروش بیت کوین نیستند و قیمت بیش‌تری برای این ارز را انتظار دارند.

کاهش میزان اتریوم نگهداری شده در صرافی‌ها

طبق اعلام کالین وو، تحلیل‌گر بازارهای مالی، میزان اتریوم نگهداری شده در صرافی‌ها به پایین‌ترین مقدار خود در سال ۲۰۲۰ رسیده است. این به معنی خرید اتریوم و سرمایه‌گذاری هولدر ها در اتریوم و انتقال این ارزها به ولت‌های شخصی خود است.

احتمال رونمایی هارد فورک لندن در ۴ آگوست

هارد فورک لندن، یک به‌روزرسانی در شبکه اتریوم است که این به‌روزرسانی قرار است بعد از هارد فورک برلین که در آپریل ۲۰۲۱ انجام شد اتفاق بیفتد. این پروژه، در سیستم تعیین کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم تغییرات چشم‌گیری را ایجاد می‌کند.

احتمال رونمایی هارد فورک لندن در ۴ آگوست

قابل‌توجه‌ترین تغییر در هارد فورک لندن، روی کارمزد تراکنش‌ها خواهد بود که شامل یک مکانیزم غیرتورمی است. بعد از هارد فورک لندن، هر بلاک یک کارمزد ثابت و مرتبط خواهد داشت. این بروز رسانی باعث رشد شبکه اتریوم و اصلاح باگ‌های فنی آن می‌شود.

دانلود هفتمین ماهنامه دامیننس

سواد اقتصادی و ذهنیت برنده در دنیای کریپتوکارنسی

    ۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر گرفت

    بیت کوین (BTC) هنوز درون یک محدود نوسانی قرار دارد و معامله گران بی‌وقفه به دنبال یافتن سیگنالی هستند که شاید مسیر بعدی حرکت این ارز را نشان دهد. فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، خالق منبع تحلیلی LookIntoBitcoin، در تاریخ ۹ جولای (۱۸ تیر) اشاره کرد که این هفته شاخص Puell Multiple برای پنجمین بار در تاریخ این ارز، از منطقه سبز خارج شد. سوئیفت گفت در صورت ادامه حرکت صعودی این شاخص، ممکن است قیمت بیت کوین نیز به دنبال آن زیادتر شود.

    چشم‌انداز مثبت دیگری که این هفته درباره بیت کوین شاهد بودیم، متعلق به لکس مسکوفسکی (Lex Moskovski)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Moskov Capital بود که تأکید کرد که اکنون بیت کوین حدود ۵۹ درصد زیر قیمت هدف پیش‌بینی‌شده توسط مدل انباشت به جریان معامله می‌شود که بزرگ‌ترین انحراف منفی در تاریخ این ارز را نشان می‌دهد. مسکوفسکی گفت برای تریدرهایی که به این مدل اعتقاددارند، این می‌تواند یک فرصت خرید عالی باشد.

    در گوشه‌ای دیگر اخباری منتشرشده است پیرامون اینکه شرکت خدمات مالی Capital International در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، حدود ۹۵۳۲۴۲ سهم از سهام مایکرواستراتژی را خریداری کرده است.

    به دلیل حجم بسیار زیاد بیت کوین نگه‌داری شده توسط این شرکت، قیمت سهام مایکرواستراتژی تا حد زیادی مسیر حرکتی قیمت بیت کوین را دنبال می‌کند. بنابراین، خرید سهام این شرکت توسط Capital International نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی احتمالاً پوزیشن هایی در راستای حرکت صعودی بیت کوین اتخاذ می‌کنند.

    البته دیدگاه همه به این اندازه صعودی نیست. بلکه به‌عنوان نمونه، اسکات مینرد، مدیر گوگنهایم، دیدگاه بسیار ناامیدکننده‌ای در مورد بیت کوین دارد زیرا پیش‌بینی می‌کند سقوط این ارز تا مرز ده هزار دلار ادامه می‌یابد.

    با توجه به این اظهارات متفاوت، قصد داریم در ادامه این متن نمودارهای پنج ارز دیجیتال برتر هفته را بررسی و سطوح بحرانی که احتمالاً با آغاز یک رالی قدرتمند همراه می‌شوند را معرفی کنیم.

    تحلیل بیت کوین (BTC/USDT)

    طی چند روز گذشته بیت کوین در بازه محدودی بین ۳۱۰۰۰ تا ۳۶۶۷۰ دلار معامله‌شده است، که نشان می‌دهد معامله گران در مورد جهت حرکت بعدی این ارز همچنان بلاتکلیف هستند. معمولاً شکست مقاومتی قیمت در یک بازه محدود منجر به ایجاد یک حرکت شارپی می‌شود.

     

    تحلیل تکنیکال بیت کوین

    تحلیل تکنیکال بیت کوین در این هفته

    هر دو میانگین متحرک به‌تدریج مسطح می‌شوند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که این تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. اگر گاوها قیمت را به بالای ۳۶۶۷۰ دلار برسانند، اولین نشانه قدرت آنها را خواهیم دید.

    پس‌ازآن، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۴۱۳۳۰ دلار و سپس ۴۲۴۵۱٫۶۷ دلار افزایش یابد؛ در این نقطه خرس‌ها به‌سختی مقاومت خواهند کرد. شکست این مقاومت نشان‌دهنده آغاز احتمالی روند صعودی جدیدی خواهد بود.

    از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری در تراز ۳۶۶۷۰ دلار کاهش یابد، خرس‌ها سعی می‌کنند این جفت ارز را تا مرز ۳۱۰۰۰ دلار و سپس ۲۸۰۰۰ دلار پایین بکشند. شکست قیمت زیر این منطقه حمایتی احتمال از سرگیری روند نزولی را افزایش می‌دهد.

    نمودار ۴ ساعته شکل‌گیری یک الگوی مثلث نزولی را نشان می‌دهد که با شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز ۳۲۲۶۸ دلار کامل می‌شود. در صورت بروز چنین اتفاقی، احتمال شکست زیر سطح ۳۱۰۰۰ دلار هم افزایش می‌یابد.

    برعکس، اگر گاوها موفق شوند قیمت را به سطوحی بالاتر از خط روند نزولی برسانند، این دیدگاه نزولی اعتبار خود را از دست خواهد داد. شکست یک الگوی منفی معمولاً به‌عنوان یک سیگنال صعودی تلقی می‌شود زیرا خرس‌های تهاجمی که با پیش‌بینی ریزش قیمت، دارایی خود را فروخته‌اند را به دام می‌اندازد. در این حالت، این جفت ارز می‌تواند تا ۳۶۶۷۰ دلار افزایش یابد.

    تحلیل لونا (LUNA/USDT)

    توکن بومی پروتکل Terra یعنی LUNA از اواخر ماه می‌در محدوده ۷٫۹۶ تا ۳٫۹۱ دلار معامله‌شده بود. هرچند، روز نهم جولای (۱۸ تیر)، گاوها قیمت را از مقاومت این محدوده بالاتر بردند، که نشان‌دهنده بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

    میانگین‌های متحرک یک صلیب صعودی را تکمیل کرده و RSI تا نزدیکی منطقه اشباع خرید افزایش‌یافته است. این وضعیت نشان‌دهنده تغییر روند حرکت این ارز است.

    اگر گاوها موفق شوند قیمت را بالاتر از تراز ۷٫۹۶ دلار نگه‌دارند، جفت ارز LUNA/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. اولین سطح قیمت هدف در این روند صعودی خط روند نزولی است که در آن خرس‌ها سعی خواهند کرد حرکت صعودی را بار دیگر متوقف کنند.

    اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا تراز ۷٫۹۶ دلار بازنگردد، تشکیل یک کف قیمت بالاتر برای این ارز را نشان می‌دهد. پس از آن، خریداران سعی می‌کنند با افزایش قیمت بالاتر از خط روند نزولی، روند صعودی را از سر بگیرند.

    برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۷٫۹۶ دلار بکشانند، نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر خواهد بود. شکست قیمت پایین‌تر از میانگین‌های متحرک، راه را برای افت احتمالی تا ۳٫۹۱ دلار باز می‌کند.

    هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند و RSI در نمودار چهار ساعته به منطقه اشباع خرید نزدیک شده است و این نشان‌دهنده برتری نسبی گاوها است.

    هرچند، خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند، زیرا تلاش می‌کنند تا این حرکت را نزدیک به سطح ۸٫۵۰ دلار متوقف کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به سطوحی بالاتر از ۸٫۷۵ دلار برسانند، جفت ارز LUNA/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند که احتمالاً تا رسیدن به تراز ۱۰ دلار و سپس ۱۲ دلار ادامه پیدا می‌کند.

    برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۷٫۴۶ دلار برسد، ممکن است این جفت ارز تا مرز میانگین متحرک ساده ۵۰ سقوط کند.

    تحلیل اتم (ATOM/USDT)

    طی چند روز گذشته، کازماس (ATOM) با قیمتی بین ۱۷٫۵۶ تا ۸٫۵۱ دلار معامله شده است. روز پنج جولای (۱۴ تیر)، گاوها توانستند قیمت را به بالای SMA-50 روزه (۱۲٫۶۶ دلار) برسانند که این اولین نشانه قدرت آنها بود.

    پس از آن، خرس‌ها سعی کردند گاوهای تهاجمی را به دام بیندازند و قیمت را پایین بکشند اما موفق به شکست حمایت موجود در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در تراز ۱۲٫۴۵ دلار نشدند. این اتفاق نشان‌دهنده خرید هنگام افت قیمت است.

    میانگین‌های متحرک در آستانه یک صلیب صعودی هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. این می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که احتمالاً روند اصلاح قیمت به‌پایان رسیده است. اکنون گاوها سعی خواهند کرد قیمت را تا مقاومت این محدوده در تراز ۱۷٫۵۶ دلار برسانند. در اینجا خرس‌ها به‌سختی مقاومت خواهند کرد.

    اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و خرس‌ها جفت ارز ATOM/USDT را به زیر تراز ۱۱٫۴۱ دلار بکشانند، این نمای صعودی بی‌اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می‌تواند راه را برای سقوط به سمت حمایت مهم ۸٫۵۱ دلاری باز کند.

    قیمت ATOM طی چند روز گذشته در داخل یک کانال صعودی معامله شده است. هر دو میانگین متحرک شیب صعودی دارند و RSI در منطقه مثبت قرارگرفته است. این نشان می‌دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است

    اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی می‌کنند قیمت این جفت ارز را بالای خط مقاومت کانال را بشکنند. در صورت موفقیت آنها، مومنتوم حرکت جفت ارز ATOM/USDT افزایش‌یافته و به ۱۷٫۵۶ دلار می‌رسد.

    برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا رسیدن به خط روند کانال سقوط کند. شکست قیمت زیر این حمایت باعث تغییر روند به نفع خرس‌ها خواهد شد.

    تحلیل پنکیک سواپ (CAKE/USDT)

    طی پنج روز گذشته، پنکیک سوآپ (CAKE) بین میانگین های متحرک گیر افتاده بود. این روند تحکیم نشان می دهد که خرس ها با قدرت از SMA-50 روزه (۱۵٫۶۷ دلار) دفاع می کنند در حالی که گاوها هنگام سقوط قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴٫۵۵ دلار)، مشغول خرید این دارایی هستند.

    با این حال، بعید به نظر می‌رسد که این معاملات در این بازه محدود برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد و ممکن است طی چند روز آینده به آغاز یک حرکت قوی منجر شود. RSI به قلمرو مثبت وارد شده است که نشان می‌دهد گاوها تا حدودی برتری دارند.

    اگر خریداران قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سوق داده و در همان سطح نگه‌دارند، جفت ارز CAKE/USDT می‌تواند تا ۱۸٫۶۲ دلار و سپس تا ۲۱٫۵۲ دلار افزایش یابد.

    در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، خرس‌ها احتمالاً قیمت را تا مرز ۱۲٫۳۹ دلار کاهش خواهند داد. شکست قیمت زیر این حمایت می‌تواند زمینه‌ساز لمس مجدد حمایت مهم موجود در تراز ۱۰ دلار باشد.

    تحلیل اف تی تی (FTT/USDT)

    روز بعد (۱۸ تیر)، قیمت FTT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشت و اکنون گاوها در تلاش‌اند تا جفت ارز FTT/USDT را به سطوحی بالاتر از SMA-50 روزه بکشانند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کم‌کم شروع به افزایش کرده و RSI به منطقه مثبت رسیده است و این نشان می‌دهد که گاوها سعی می‌کنند دوباره به بازی برگردند.

    اگر خریداران بتوانند قیمت را به سمت بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هدایت کرده و در همان سطح حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند یک رالی تازه به سمت ۳۴٫۷۳ دلار و سپس ۳۶٫۷۳ دلار را آغاز کند.

    اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی بی‌اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خرس‌ها با هر بار افزایش قیمت دارایی‌های خود را می‌فروشند. پس از آن، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت بعدی در تراز ۲۵٫۲۲ دلار سقوط کند.

    نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها قیمت را به بالای مقاومت بالاسری در تراز ۳۰٫۵۰ دلار رسانده‌اند. افزایش میانگین متحرک و قرارگیری RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.

    اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۳۰٫۵۰ نگه‌دارند، این جفت ارز می‌تواند شاهد رالی قیمت به سمت تراز ۳۳ دلار و سپس ۳۴٫۷۳ دلار باشد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش‌یافته و به زیر ۲۹٫۵۰ دلار برسد، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی می‌تواند این جفت ارز را به مرز ۲۸ دلار بکشاند.

    کارن آهنگری

    کارن آهنگری

    بازی با کلمات، یکی از بهترین سرگرمی‌هاست. در کنارش، کمک به دیده شدن این کلمات با کمک SEO هم مهمترین وظیفه‌ی من تو بیت‌پینه. سعی می‌کنم دانسته‌هام رو تو حوزه کریپتو با کاربرها به اشتراک بذارم و با سئو به دیده شدن این دانسته‌ها، کمک کنم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:
    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر