راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری Ledger Blue

آیا ledger blue ارزش خرید دارد؟
تاریخ انتشار: 8 آبان 1400 | آخرین به‌روزرسانی: 5 اسفند 1402
زمان مطالعه:  8 دقیقه
راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال ladger blue

کیف پول سخت افزاری Ledger Blue یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات امنیتی سخت‌افزاری موجود در بازار است. این کیف پول دارای قابلیت اجرای چند برنامه به‌طور همزمان است که در شرکت لجر مستقر در فرانسه طراحی و تولید می‌شود. به لطف داشتن صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، کار با این کیف پول بسیار راحت‌تر از کیف‌پول‌های دیگر است. در حال حاضر کیف پول لجر بلو گران‌ترین کیف پول سخت‌افزاری در بازار ارزهای دیجیتال است. در این مقاله به بررسی این کیف پول می‌پردازیم و پاسخ سوال آیا خرید کیف پول لجر بلو با این قیمت نجومی، ارزش دارد یا خیر؟ را خواهیم داد.

کیف پول لجر بلو (Ledger Blue) چیست؟

کیف پول سخت افزاری لجر بلو (Ledger Blue)، یک دستگاه فوق‌ امنیتی با امکان اتصال UBS ،NFC به سایر دستگاه‌ها و صفحه‌نمایش لمسی بزرگ است. این کیف پول با کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند سازگار است. کیف پول سخت افزاری شرکت لجر از چندین پلتفرم بلاکچین ارزهای دیجیتال مثل دش، زی‌کش، لایت کوین، دوج کوین، اتریوم و در نهایت بیت کوین پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را برای انجام معاملات این ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

لجر بسیار متعهد است که بهترین پشتیبانی ممکن را به مشتری ارائه دهد. خط‌مشی ما بازپرداخت یا تعویض هر دستگاهی حتی با کمترین مشکل است.

اریک لارچویک (Eric Larcheveque) مدیرعامل شرکت لجر

دانلود هفتمین ماهنامه دامیننس

سواد اقتصادی و ذهنیت برنده در دنیای کریپتوکارنسی

    قیمت کیف پول لجر بلو

    قیمت کیف پول لجر بلو (Ledger Blue)

    برای خرید کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال Ledger Blue باید ۲۲۹ یورو بپردازید. یعنی با احتساب قیمت فعلی هر یورو ۳۰هزارتومان، قیمت این گجت حدودا ۷ میلیون تومان است که این قیمت در بین کیف پول‌های سخت افزاری دیگر، نسبتا قیمت بالایی است. اما یکی از دلایل قیمت بالای لجر بلو، ترکیب امنیت بالا و راحتی استفاده است که باعث تمایل به خرید بسیاری از سرمایه‌گذارها و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال شده است.

    امنیت بالا در حفظ اطلاعات کیف پول Ledger Blue

    در وبسایت شرکت لجر و صفحه اختصاصی محصول، مجموعه زیادی از ویژگی‌های امنیتی و رمزنگاری لیست شده‌ است که در پایان این مقاله، مشخصات فنی و نرم‌افزاری، برای بررسی و تصمیم‌گیری خرید این کیف پول قرار داده‌شده است. بر اساس اطلاعات در سایت اصلی شرکت، دستگاه بلو (Blue) محصول دو سال تحقیق و توسعه در حوزه امنیت ارزهای دیجیتال است. در این دستگاه پیشرفته، صفحه‌نمایش لمسی بزرگی برای سهولت در مدیریت ایمن معاملات و قراردادهای هوشمند با الگوریتم امنیتی پیچیده، قرار داده‌شده است. سیستم‌عامل این دستگاه، بلاک‌چین اوپن لجر (Blockchain Open Ledger BOLOS) با فناوری روز و امنیت بالا است.

    کیف پول لجر بلو توسط شرکت سازنده، بااحتیاط کامل بسته‌بندی‌شده و برای مشتری‌ها ارسال می‌شود. نمونه‌ی بسته‌بندی این کیف پول را در تصویر زیر می‌بینید.

    کیف پول سخت افزاری Ledger Blue، با احتیاط کامل بسته‌بندی و ارسال می‌شود.

    پس از راه‌اندازی دستگاه و اعمال تنظیمات اولیه، یک لیست ۲۴ کلمه‌ای عبارت بازیابی قفل دستگاه نمایش داده می‌شود که باید آن را کپی و در جای امن نگهداری کنید. چراکه در زمان مفقود یا ریست شدن دستگاه، برای بازگرداندن اطلاعات آن، به این کد ۲۴ کلمه‌ای نیاز خواهید داشت.

    نگهداری از عبارت ۲۴ کلمه‌ای بازیابی قفل دستگاه را ساده نگیرید!

    پس از یادداشت کلمات بازیابی، کیف پول شما آماده‌ی انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال است. در صفحه اول لیست ارزهای دیجیتالی که در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند را می‌بینید.

    منو کیف پول لجر بلو

     

    بررسی سخت افزاری Ledger Blue

    Ledger Blue مبتنی بر معماری تراشه‌ای دوگانه (dual-chip) است که یک ST۳۱ Secure Element و یک میکروکنترلر STM۳۲ را در خود جای‌داده است. این قطعات به ارتقاء امنیت در تبادل اطلاعات دستگاه کمک می‌کنند. صفحه‌نمایش لمسی رنگی دارای نور پس‌زمینه LED است. انرژی کیف پول سخت افزاری Ledger Blue از یک باتری قابل شارژ لیپو تأمین می‌شود و با شارژرهای USB قابل شارژ است.

    مشخصات دستگاه کیف پول سخت افزاری Ledger Blue

    پشتیبانی از چندین برنامه اختصاصی

    کیف پول سخت افزاری Ledger Blue، چندین برنامه اختصاصی را در سیستم‌عامل خود پشتیبانی می‌کند. معماری امنیتی و قوی این سیستم‌عامل امکان اضافه کردن ارزهای رمزپایه را بدون تهدید و آسیب‌های احتمالی به هسته اصلی سیستم‌عامل، فراهم می‌کند. یکپارچگی معامله در کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال Ledger Blue، با الگوی WYSIWYS تضمین‌شده است. انعطاف‌پذیری این سیستم‌عامل باعث شده تا بتوان از هر نوع بلاک‌چین برای انجام معاملات استفاده کرد.

     

    مزایای کیف پول سخت افزاری لجر بلو

    وزن دستگاه لجر بلو به‌اندازه‌ی یک گوشی هوشمند است. در زمان مفقود یا دزدیده شدن، تقریباً هیچ خطر امنیتی شمارا تهدید نمی‌کند. چراکه بعد از سه تلاش ناموفق برای ورود به سیستم، دستگاه قفل و غیرقابل استفاده می‌شود. اگر دستگاه را گم کنید، به‌راحتی و با کمک عبارت ۲۴ کلمه‌ای بازیابی، اطلاعات دستگاه قبلی به دستگاه جدید منتقل می‌شود.

    این دستگاه با کمک صفحه لمسی بزرگ و رنگی، صفحه‌کلید کامپیوتری را پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث سهولت در استفاده از آن شده است. در دستگاه‌هایی که صفحه‌ی نمایش ندارند مثل دستگاه لجر نانو (Ledger Nano) برای تولید کلمات بازیابی از دستگاه مجبورید از یک کامپیوتر امن استفاده کنید که این‌ یک تهدید محسوب می‌شود. چراکه ممکن است به‌وسیله‌ی بدافزارها موردحمله قرار گیرد.

    اما در لجر بلو و دستگاه دیگر این شرکت مثل لجر نانو اس با توجه به امکان مدیریت از طریق صفحه نمایش لمسی، نیاز به کامپیوتر دیگر ندارید.

    قابلیت کیبورد کامپیوتری در کیف پول سخت افزاری lager blue باعث کاربری آسان شده است.

    نزدیک‌ترین رقیب لجر بلو (Ledger Nano) از نظر کاربرد و امنیت، کیف پول ترزور و کیف پول دیگر این شرکت، یعنی لجر نانو اس است. لیست محصولات و کیف پول‌های سخت افزاری این شرکت را می‌توانید در سایت اصلی شرکت لجر ببینید. البته با آی پی ایران به دلیل تحریم‌ها، امکان خرید نیست.

    Ledger Blue بر روی پلت‌فرم BOLOS ساخته‌شده است، یک سیستم‌عامل قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که امکان اجرای ایمن چندین برنامه منبع‌باز را در امنیت کامل فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از SDK برای استقرار برنامه‌های سفارشی استفاده کنند و از Blue به‌عنوان وسیله امضاء سخت افزاری برای هر نوع کاری استفاده کنند.

    برای بررسی دقیق مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این کیف پول، اطلاعات زیر را مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم منطقی برای خرید کیف پول سخت افزاری لجر بلو بگیرید.

     

    مشخصات اصلی کیف پول سخت افزاری Ledger Blue

    • Cryptographic secrets protected by an EAL6+ Secure Element (ST31G480)
    • ۳″۵ inches color touch screen interface
    • BLE 4.1, USB 2.0 FS
    • ۵۰۰mA lipo rechargeable battery
    • What You See Is What You Sign (WYSIWYS) security paradigm
    • ۴–۸ digits PIN security lock for identity attestation
    • passphrase support
    • alternate PIN for plausible deniability
    • Built-in onboarding and configuration (seed generation and recovery)
    • BIP39 seed standard (12/18/24 words), compatible with all Ledger products
    • Certified FIDO U2F (second factor authentication for Google, Github, Dropbox, Dashlane and many others)
    • Multi-apps quick launch dashboard
    • Ledger Manager: install & remove apps, firmware upgrades
    • Strong and durable casing, anti scratch glass
    • Enterprise app licensing & support available

     

     

    لیست شبکه‌های بلاک چین پشتیبانی شده

    • Bitcoin (COLU, Counterparty support)
    • Ethereum (ETH/ETC), tokens & contracts support
    • All bitcoin clones: Litecoin, Dogecoin, Zcash…
    • Monero*
    • Tendermint*
    • Hyperledger*
    • Sidechains (Liquid)*

    لیست مشخصات نرم افزارهای پشتیبانی شده

    • Ledger Wallet Bitcoin Chrome app (Bitcoin, Litecoin, Dogecoin, Zcash, Dash)
    • Ledger Wallet Ethereum Chrome app (ETH/ETC)
    • MyEtherWallet.com (Chrome, Opera, Firefox with U2F extension)
    • GreenBits & GreenAddress
    • Copay (Chrome app)
    • Electrum
    • Mycelium
      کیف پول سخت افزاری

    لیست فرمت‌های رمزنگاری پشتیبانی شده

    Message Digest: RIPEMD160, SHA224, SHA256, SHA384, SHA512, SHA3, SHA3-XOF, KECCAK

    Cryptography Key, with key generation: DES (64, 128,192 bits), AES (128 bits), ECC (256 bits), RSA (1024, 2048, 3072,4096 bits)

    RSA encryption with PKCS1 v1.5, PKCS1 OEAP, NOPAD schemes

    HMAC Signature: HMAC-SHA256, HMAC-SHA512

    RSA Signature with PKCS1 v1.5, PKCS1 PSS schemes

    Elliptic Curve Signature: ECDSA/EC-Schnorr (SECP256K1, SECP256R1, Brainpool256R1, Brainpool256T1), EdDSA (Ed25519)

    Elliptic Curve Diffie Hellman: ECDH (SECP256K1, SECP256R1, Brainpool256R1, Brainpool256T1, Curve25519)

    Symmetric Cryptography: DES, Triple-DES, AES with ISO9797M1, ISO9797M2, NOPAD schemes

    Random Number Generation: RND, Prime RND (hardware support TRNG)

    گفتار پایانی

    کیف پول سخت افزاری لجر بلو (Ledger Blue) با کمک صفحه‌نمایش لمسی یک کیف پول سخت افزاری کاملاً کاربرپسند است. این کیف پول در مقایسه با دستگاه‌های نانو، نانو اس و HW.1، کارایی بیشتری دارد. فرقی نمی‌کند که کاربر حرفه‌ای هستید یا مبتدی، لجر بلو یکی از گزینه‌های کامل برای امنیت معاملات شماست و پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای فعالیت در ارزهای دیجیتال، کیف پول سخت افزاری تهیه کنید. البته اگر ارز دیجیتال کمی دارید، شاید قیمت این کیف پول سخت افزاری، فعلاً برای شما صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد. چرا که حدود ۷ میلیون تومان، قیمت بالایی است. در این صورت کیف پول‌های نرم افزاری را برای رفع نیاز پیشنهاد می‌کنیم. اما در کل می‌توان گفت که کیف پول لجر بلو، در بازار حال حاضر کریپتوکارنسی، امن‌ترین کیف پول سخت افزاری است.

    کارن آهنگری

    کارن آهنگری

    بازی با کلمات، یکی از بهترین سرگرمی‌هاست. در کنارش، کمک به دیده شدن این کلمات با کمک SEO هم مهمترین وظیفه‌ی من تو بیت‌پینه. سعی می‌کنم دانسته‌هام رو تو حوزه کریپتو با کاربرها به اشتراک بذارم و با سئو به دیده شدن این دانسته‌ها، کمک کنم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    معرفی کیف پول ژوبیتر بلید و نحوه استفاده از این ولت سخت‌ افزاری

    کیف پول‌های سخت افزاری در دنیای ارزهای دیجیتال، سال‌ها است ک ...

    آموزش مرحله‌به‌مرحله راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری کیپ کی (تصویری)

    کیف پول‌های سخت افزاری، سال‌هاست که جایگاه ویژه‌ای را در میا ...

    آشنایی با کیف پول سخت‌افزاری الیپال؛ از راه‌اندازی تا نحوه ریکاوری

    الیپال تیتان، کیف پول سخت افزاری برای دارایی‌های دیجیتالی اس ...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر