آیا کاهش قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار یک تله خرسی است؟

تاریخ: 20 آذر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
آیا کاهش قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار یک تله خرسی است؟

قیمت بیت کوین سرانجام در 11 دسامبر شاهد اصلاح قابل توجه 7 درصدی بود و در این بین، چندین اندیکاتور سیگنال‌های فروش را صادر و تریدرها سود خود را شناسایی کردند. توانایی گاوها برای نگه داشتن قیمت در بالای 42,000 دلار تعیین می‌کند که آیا این سقوط یک فرصت خرید است یا نشانه‌ای از برگشت روند؟

کاهش شدید قیمت بیت کوین که در نمودار روزانه مشاهده شد، با کاهش ناگهانی 6.5 درصدی و لیکویید شدن پوزیشن‌های لانگ، بیش از 300 میلیون دلار در سراسر بازار ارزهای دیجیتال ادامه یافت.

چارت بیت کوین

با این حال، با توجه به بازه زمانی بالاتر، این حرکت به عنوان یک اصلاح جزئی در روند صعودی در چند ماه گذشته به نظر می‌رسد. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) در بازه زمانی روزانه به محدوده خنثی زیر 70 بازگشته است.

چارت بیت کوین

افت اخیر می‌تواند یک نوسان کوتاه‌مدت در یک روند صعودی ادامه‌دار باشد تا یک روند معکوس، اگرچه تحرکات نزولی یا رنج را نباید برای روزهای آینده رد کرد.

سطوح کلیدی قیمت بیت کوین

همانطور که قبلاً ذکر شد، سطوح مهم برای رصد کردن شامل 31,860 دلار، 28,050 دلار و 25,200 دلار است که از سال 2021 قابل توجه بوده است.

بنابراین، این واقعیت که قیمت بیت کوین در حال حاضر به این سطوح نزدیک نشده و روند صعودی اخیر به اندازه کافی قوی بوده است تا به راحتی از سطوح مقاومت خود بگذرد، این استدلال را تایید می‌کند که تحرکات نزولی فعلی یک اصلاح سالم است تا یک روند برگشتی!

اصلاح سالم در بازار صعودی

اصلاح روند، جزء طبیعی هر روند صعودی در نظر گرفته می‌شود. آنها معمولاً برای بازار سالم تلقی می‌شوند؛ زیرا امکان تثبیت را فراهم می‌کنند و می‌توانند دست‌های ضعیف را از بین ببرند، همانطور که در نوسانات اواسط نوامبر دیدیم.

اگر روند نزولی فعلی با یک برگشت قوی همراه شود، افت فعلی نشان می‌دهد که بازار همچنان در روندی مثبت است و معامله‌گران در حال خرید در کف هستند.

از این رو، آخرین افت قیمت را باید در چارچوبی بلندمدت بررسی کرد – و به نظر می‌رسد که بیشتر نشان‌دهنده یک افت موقت در فاز صعودی است تا یک برگشت کامل روند، حداقل تاکنون!

اما همچنین باید در نظر داشت که بازارهای گاوی قبلی بیت کوین همه شاهد اصلاح بیش از 20 درصد بوده‌اند، همانطور که در نمودار بالا با درادون‌های بلند دیده می‌شود.

به عبارت دیگر، بیت کوین همچنان می‌تواند بسیار بیشتر سقوط کند، بدون اینکه روند صعودی کلی متوقف شود. با این حال، توانایی آن برای نگه داشتن سطح 42,000 دلار این استدلال را بیشتر تقویت می‌کند که این فقط یک افت کوتاه مدت بوده و احساسات در کل صعودی باقی می‌ماند.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر