مایکل سیلر: 3 کاتالیزور که بیت کوین را به 5 میلیون دلار می‌رساند

تاریخ: 17 آبان 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
مایکل سیلر: 3 کاتالیزور که بیت کوین را به 5 میلیون دلار می‌رساند

مایکل سیلر، مدیر عامل سابق مایکرو استراتژی، یکی از برجسته‌ترین و بحث‌برانگیزترین حامیان بیت کوین در جهان است. او در صحبت‌های اخیر خود ادعا کرد که 3 عامل می‌تواند قیمت بیت کوین را حتی تا 5 میلیون دلار برساند.

قابل ذکر است، اگر 1 بیت کوین 5 میلیون دلار قیمت داشت، مارکت کپ به عددی نزدیک به 105 تریلیون دلار می‌رسد. این رقم 4.5 برابر بیشتر از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است که در سال 2021 بیش از 23 تریلیون دلار بود.

با این وجود، به نظر می‌رسد مدیر عامل سابق مایکرو استراتژی چنین چیزی را محتمل می‌داند. مایکرو استراتژی به دلیل در اختیار داشتن حجم زیادی بیت کوین، اغلب به عنوان یک ETF غیررسمی در نظر گرفته می‌شود.

جالب اینجاست که طبق گزارشات، این شرکت دارای 158,400 بیت کوین (550 میلیارد دلار) است که تقریباً 0.8 درصد از کل کوین‌های در گردش را شامل می‌شود.

مایکل سیلر در 6 نوامبر در اسپیسی در ایکس (توئیتر) صحبت کرد و اکانت BTC_Archive بخشی از صحبت‌های او را به اشتراک گذاشت:

بیت کوین می‌تواند جایگزین طلا شود و در این صورت قیمت می‌تواند به 500,000 دلار برسد. اما سه چیز وجود دارد که کاتالیزورهای عظیمی برای ایجاد مومنتوم صعودی هستند. این سه عامل، ما را به 500,000 دلار نمی‌رساند، بلکه ما را به 5 میلیون دلار به ازای هر کوین می‌رساند. فکر می‌کنم راه‌اندازی یک ETF اسپات که در آن، هر کسی می‌تواند برود و 100 میلیون دلار بیت کوین توسط اوراق بهادار بخرد، یکی از کاتالیزورها است. دو این است: بانک شما، کوین‌ها را برای شما نگهداری کند و در مقابل آن وام بدهد. و سه این است: من می‌توانم آن را بر اساس ارزش منصفانه در ترازنامه خود بگذارم یا نگذارم.

اساساً، سیلر معتقد است که هر یک از این سه عامل، می‌توانند کاتالیزورهای مجزا برای افزایش قیمت باشند، اما هر سه در کنار هم می‌توانند تقاضای هنگفتی را برای بیت کوین، به‌عنوان ذخیره ارزش، ایجاد کنند.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر