بهترین ارزهای دیجیتال در وب 3 کدامند؟

تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1401 | آخرین به‌روزرسانی: 14 آبان 1402
زمان مطالعه:  5 دقیقه

احتمال زیاد به همراه متاورس عبارت وب 3 را هم شنیده‌اید. در مقاله‌ای بررسی کرده‌ایم وب 3 چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه قصد داریم ارزهای دیجیتال مطرح در وب 3 رابررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ارزهای دیجیتال و وب 3

ارزهای دیجیتال وابستگی جدایی ناپذیری با مفهوم وب 3 دارند. اگرچه تمام ارزهای دیجیتال می‌توانند در این پروژه نقش داشته باشند؛ اما برخی از پروژه‌های رمزارزی هستند که ماهیت آن‌ها به شکل جدی‌تری با وب 3 گره خورده است که از جمله آن‌ها می‌توان ارزهای دیجیتال زیر را نام برد:

ارز دیجیتال پولکادات «Polkadot»

پروژه ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را می‌توان مهم‌ترین ارز دیجیتال مرتبط با وب 3 در نظر گرفت که مفهوم وب 3 نیز توسط بنیان‌گذار این ارز، یعنی گوین وود معرفی شده است. هدف پولکادات اتصال شبکه‌های بلاکچینی به یک شبکه واحد است. از پولکادات به عنوان پروژه‌ای نام برده می‌شود که تسهیل کننده ارتباطات در وب 3 است و می‌تواند اینترنت را از انحصار خارج کند. هم‌چنین مقیاس‌پذیری و تعامل‌پذیری را به حداکثر برساند. ارز دیجیتال پولکادات با نماد «DOT» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 12 این بازار قرار داشته و با نرخ 24/18 دلار معامله می‌شود.

خرید ارز دیجیتال پولکادات

ارز دیجیتال فایل‌کوین «Filecoin»

پروژه ارز دیجیتال فایل‌کوین با هدف ذخیره غیرمتمرکز داده‌ها و اطلاعات بر بستر بلاکچین ایجاد شده است. گفته می‌شود که فایل‌کوین

خرید و فروش فایل کوین

می‌تواند جایگزینی برای گوگل‌پلی و دیگر برنامه‌های ذخیره ابری وب 2 در وب 3 باشد. در فایل‌کوین، اطلاعات در یک جا ذخیره نمی‌شوند، بلکه به‌شکل کارآمدی از فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده خود کاربران استفاده می‌شود. بنابراین این مفهوم می‌تواند در وب 3 بسیار کاربردی عمل کند. ارز دیجیتال فایل‌کوین با نماد «FIL» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 37 این بازار قرار داشته و با نرخ 17/19 دلار معامله می‌شود.

 خرید ارز دیجیتال فایل‌کوین

ارز دیجیتال بیت‌تورنت «BitTorent»

ارز دیجیتال بیت تورنت ( BitTorrent ) چیست ؟

پروژه ارز دیجیتال بیت‌تورنت نیز مانند فایل‌کوین به ذخیره داده‌ها در بلاکچین اشاره دارد. بیت‌تورنت برای اشتراک‌گذاری فایل به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و می‌تواند در بخش ذخیره و اشتراک‌گذاری داده در وب 3 مورد استفاده قرار بگیرد. ارز دیجیتال بیت‌تورنت با نماد «BTTC» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 209 این بازار قرار داشته و با نرخ 0018/0 دلار معامله می‌شود.

خرید ارز دیجیتال بیت‌تورنت

ارز دیجیتال چین‌لینک «ChainLink»

چین‌لینک یک پروژه رمزارزی است که روی ایجاد ارتباط بین دنیای بلاکچین و دنیای واقعی تمرکز دارد. چین‌لینک می‌تواند شبکه‌های بلاکچین را به زیرساخت‌های دیگر متصل کند. بنابراین با توسعه وب 3 می‌توان از این شبکه رمزارزی به شکل کارآمدی بهره گرفت. ارز دیجیتال چین‌لینک با نماد «LINK» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 24 این بازار قرار داشته و با نرخ 97/13 دلار معامله می‌شود.

خرید ارز دیجیتال چین‌لینک

ارز دیجیتال تتا «Theta»

تتا نتورک «Theta Network» دیگر پروژه رمزارزی است که به‌صورت اختصاصی روی توسعه استریم‌ها و اشتراک‌گذاری ویدئو به‌صورت غیرمتمرکز تأکید دارد. هدف این پروژه، پیوند زدن تولید کنندگان محتوا با مخاطبین آن‌ها به‌صورت مستقیم است. تتا می‌تواند جایگزینی برای شبکه‌های اشتراک‌گذاری کنونی باشد که با توسعه وب 3 می‌تواند مطرحیت کامل پیدا کند. ارز دیجیتال تتا با نماد «THETA» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 41 این بازار قرار داشته و با نرخ 15/3 دلار معامله می‌شود.

خرید ارز دیجیتال تتا

ارز دیجیتال هلیوم «Helium»

پروژه ارز دیجیتال هلیوم روی اینترنت اشیاء تمرکز دارد. در واقع هلیوم به دنبال یک شبکه جهانی است که در آن بتواند دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیاء را به هم متصل کند. این ایده می‌تواند در وب 3 مورد استفاده قرار بگیرد. ارز دیجیتال هلیوم با نماد «HNT» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 47 این بازار قرار داشته و با نرخ 90/20 دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال گراف «Graph»

نماد ارز دیجیتال گرافپروژه ارز دیجیتال گراف، دیگر پروژه مؤثر در وب 3 است که برای مدیریت داده می‌توان از آن استفاده کرد. هدف پروژه گراف، شاخص‌گذاری، جست‌وجو اطلاعات و ذخیره اطلاعات در شبکه‌های غیرمتمرکز است. ارز دیجیتال گراف با نماد «GRT» در بازار کریپتو عرضه شده است. این ارز هم‌اینک (آوریل 2022) در رتبه 57 این بازار قرار داشته و با نرخ 37/0 دلار معامله می‌شود.

خرید ارز دیجیتال گراف

به‌جز پروژه‌های فوق، ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که از آن‌ها به عنوان ارزهای دیجیتال وب 3 یاد می‌شود. اما موارد نامبرده از مطرحیت بیشتری در این زمینه برخوردارند.

گفتار پایانی!

در این مقاله لیست ارزهای دیجیتال وب 3 به همراه توضیح مختصری از هر کدام را به شما ارائه داده‌ایم. بنابراین می‌توانید رمزارزهایی که پتانسیل رشد بیشتری دارند و یا مورد توجه بیشتر عموم مردم قرار گرفته‌ زیر نظر قرار دهید.

سوالات متداول

  • بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 کدامند؟

از جمله ارزهای دیجیتالی که به عنوان ارزهای وب 3 شناخته می‌شوند می‌توان پولکادات «DOT»، چین‌لینک «LINK»، هلیوم «HNT»، تتا «THETA»، فایل‌کوین «FIL» و… را نام برد.

  • چطور می‌توان برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال وب 3 اقدام کرد؟

برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال وب 3 باید به صرافی‌های ایرانی یا خارجی مراجعه کرد. بیت‌پین یکی از بسترهایی است که امکان خرید تمام ارزهای وب 3 برای کاربران ایرانی را فراهم کرده است. همین حالا می‌توانید عضو بیت پین شوید.

کارن آهنگری

کارن آهنگری

بازی با کلمات، یکی از بهترین سرگرمی‌هاست. در کنارش، کمک به دیده شدن این کلمات با کمک SEO هم مهمترین وظیفه‌ی من تو بیت‌پینه. سعی می‌کنم دانسته‌هام رو تو حوزه کریپتو با کاربرها به اشتراک بذارم و با سئو به دیده شدن این دانسته‌ها، کمک کنم.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

لایتنینگ؛ کلید دروازه خرید و انتقال بیت کوین با کارمزد کم و مبالغ پایین

کارمزدهای زیاد در شبکه بیت کوین معضلی جدی برای کاربران کریپت ...

پولبک (Pullback)؛ فرصتی برای ورود یا هشداری برای خروج؟

استراتژی معاملات پولبک یک تکنیک تریدینگ رایج است که به تریدر ...

دپوزیت در ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

دپوزیت ارز دیجیتال یکی از مفاهیم ابتدایی و مهم در کریپتو است ...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر